Archívum
Kísérleti konferencia reklámtudósoknak
2011.11.15.
Budapest, Millenáris Nagycsarnok
Alkalmazott vagy kísérleti korszakát éli a promóciós piac? – erre a kérdésre keresi a választ Új periódus, új rendszer? címmel a BTL Labor marketingszakmai konferencia. Napjainkban még a korábbinál is nehezebb a promóciós piacot rendszerezni. Hiszen a technológiai innovációk, valamint az online csatorna és a közösségi média fejlődése nem csak a fogyasztói attitűdöt változtatták meg, hanem új utakat és keresztkapcsolatokat is nyitottak a marketingkommunikáció különböző szegmensei között. „Mindenki, aki a reklám világában dolgozik – akár a márkatulajdonosok, akár az ügynökségek, vagy szakcégek oldaláról – olyan ma, mint egy tudós: folyamatosan kutatja az új lehetőségeket és kísérletezik a kommunikációs összetevők megfelelő kombinációjának meghatározásával. Nagy kérdés, hogy a korábban bevált recepteket végleg el kell felejteni, vagy a klasszikus promóciós piac átrendeződése közben is maradnak olyan termékek és célcsoportok, amelyekhez a hagyományos úton érdemes közelíteni” – vetette fel Várnai Szabolcs, a BTL.hu marketingkommunikációs hírportál alapítója. |
Mesterkurzus: Kreatív gondolkodási technikák gyakorlata
2011.11.12.
P.Bureau Oktatási Központ, Budapest VI. ker.
A DFT Hungária Kreatív gondolkodási technikák gyakorlata című mesterkurzust indít Kaszás György tréner/coach vezetésével, akinek a témában írott Gondolkodjunk, mert vagyunk című könyve megjelenés előtt áll. A program 12 módszert mutat be elméletben és működés közben. Alapvetően gyakorlat/gyakorláscentrikus előadássorozat konkrét példákkal, kulisszatitkokkal és módszerelemzésekkel, továbbá helyszíni bemutató teammunkával, szimulációs gyakorlatokkal. A kurzus a résztvevők aktív és kreatív közreműködésével zajlik: minden egyes problémamegoldó módszer elsajátítása – az elmélet megtanulása után – a hallgatókból önkéntes alapon alakítandó bemutató mintateam-ek helyszíni munkájának megfigyelésével és elemzésével történik. Ezek az ad hoc team-ek konkrét, a kurzus vezetője által meghatározott feladatokat oldanak meg – minden esetben az épp tárgyalt és elsajátított gondolkodási metódus segítségével. A tananyag egyedi, ebben a formájában máshol nem elérhető ismeretsor. A mesterkurzus akkreditált, a hallgatók a sikeres elvégzéséről tanúsítványt kapnak. |
Sportmarketing újragondolva meetup
2011.11.10.
Mu Színház, Budapest, XI. Kőrösy J. utca 17.
November 10-én második alkalommal kerül megrendezésre a Sportmarketing Újragondolva Meetup, amelynek témája ezúttal a sportszervezetek és a sportban érdekelt márkák pr tevékenysége és márkaépítési stratégiája. Minden vállalat törekszik a márkateremtésre, mert az életerős márka a fogyasztók hűségét fejezi ki és piaci előnyöket biztosít. A vállalati szféra szereplői a brandinget hosszú ideje a marketingtevékenységük egyik meghatározó részének tekintik, csakúgy, mint a pr-t, amely a modern felfogás szerint jóval túlmutat a sajtókapcsolatokon. Az üzleti alapon mőködő sportszervezetek a sikeres gazdasági mintákat követve szintén komoly figyelmet fordítanak a brandingre és a pr-re. A meetupon kiderül, melyek a PR tevékenység és a márkaépítés elemei és ezeket hogyan integrálják a sportszervezetek, illetve a sportban érdekelt márkák a marketingstratégiájukba. Választ kapunk arra, hogy miért speciális a sport területe a branding szempontjából, és milyen kreatív lehetőségek léteznek a pozitív asszociáció kiváltására az egyéni sportolók, a csapatsportok, valamint kereskedelmi márkák számára. Ezen kívül az interaktív rendezvényen bepillantást nyerünk piacvezető hazai gyakorlati megoldásokba is. |
|
CSR Hungary konferencia 2011
2011.11.09.
VAM Design, Budapest, Király u. 26.
6. éve szervezik Magyarországon az üzlet és a társadalom csr szakmai eseményét, amely konferencia és expo együtt. Összekapcsolódik az elméleti és gyakorlati tudás a különböző érdekcsoportok tapasztalatával. Itt találkozhatnak minden évben a kis- és nagycégek, NGO-k, közintézmények és a politika döntéshozói. A rendezvény legfőbb célja továbbra is az, hogy a nyugat-európai országokban és a tengerentúlon hosszú évtizedek óta formálódó, mára már gyakorlattá érett CSR/CR szemlélet magyarországi elterjedésének (modern ismeretek és eszközök), valamint a helyes gyakorlat kialakításának a támogatása. |
Mfor konferencia: Kuponok, vásárlói kártyák, lojalitásprogramok
2011.11.08.
Danubius Hotel Gellért, Budapest
A Menedzsment Fórum Kuponok, vásárlói kártyák, lojalitásprogramok címmel szervez konferenciát 2011. november 8-án, a Danubius Hotel Gellértben, Budapesten. A válságot követően a korábbi fogyasztói attitűdök felerősödése tapasztalható, a magyar vásárlók egyre tudatosabban keresik az olcsóbb termékeket, az akciókat, illetve azokat a vásárlási formákat, melyeknek köszönhetően az áhított termékeket vagy szolgáltatásokat a korábban hirdetett összegnél kevesebbért megvehetik. A fentiek folyományaként az elmúlt időszakban így markáns trend lett a vállalatok részéről a lojalitásprogramok építése, illetve a meglévők erősítése, míg a kisebb vállalkozások körében alkalmi akciókkal kívánják szélesíteni a fogyasztói kört, akik később ismét vásárolnak. Az esemény piaci szereplők segítségével keresi a választ arra a kérdésre, hogy a kupon- és kedvezményrendszereknek melyek a legnagyobb tanulságai, buktatói, kinek érdemes belevágni, és milyen előnyöket remélhet ezektől a kezdeményezésektől. |
HMC meetup: Video meets digital
2011.11.07.
Colabs Startup Center, 1056 Bp. Irányi u 3.
A HOT Marketing Club most kedden (november 8-án, 18.30-tól) tartja negyedik meetup-ját. A "Video meets digital, again" munkacím sejteti, hogy a téma a digitális, online mozgókép. |
Érzékek marketingje – BTL Nap
2011.11.03.
Budapest, A38 hajó (Petőfi híd budai hídfő)
Megszólal, megérint, illatával rabul ejt – hogyan lehet kommunikálni az érzékekkel? Konferencia arról, hogy az igazán sikeres márkák nem csak egy érzékszerven, hanem mindegyiken keresztül tudatosan lépnek kapcsolatba fogyasztóikkal. |
|
BrandFestival 2011: Köteleződj el!
2011.10.28.
Budapest
A BrandFestival idei tematikájának középpontjában az „Engagement”, (elköteleződés) témája és trendjei állnak. Ezek aktualitását az adja, hogy a gazdasági válság utáni kiélezett versenyhelyzetben stratégiai jelentőségű lett a fogyasztók bevonása és integrálása a kommunikációs- és üzleti értékteremtésbe. A kétnapos rendezvény célja, a szakma véleményvezéreinek bevonásával bemutatni az engagement irányait és márkastratégiai potenciálját. |
Reklámkonferencia 2011: Nyiss a valóságra!
2011.10.23.
Egerszalók, Saliris Resort Hotel
Hol érdemes meghúzni az objektív valóság határait? Milyen fókuszokkal és szűrőkkel, illetve milyen fantáziával és neurózisokkal hozzuk létre szubjektív valóságainkat? Hogyan válik a szubjektív valóságokból relatív igazság, sőt mítosz, és hogyan tükröződnek ezek a különféle kiterjesztett valóságokban? A marketingkommunikációs szakma legrangosabb eseménye, a Reklámkonferencia idén a valóságot kutatja a köz- és szakmai gondolkodásban, a gazdaságban, a médiában és a reklámban. Az esemény főszervezője a Magyar Reklámszövetség, a szektor összes szereplőjét képviselő szakmai szervezet. A konferencia szakmai igazgatója idén Szabó Ákos, az IAB Hungary elnökségi tagja, az Adaptive Media üzletfejlesztési vezetője. A XIX. Országos Reklámkonferencia programjának kialakításában az MRSZ-szel aktívan együttműködik a legtöbb neves szakmai társszervezet, köztük a DMSZ, az IAB, a MAKSZ, a MEME, az MKMSZ és az MMSZ. |
Mfor Marketing Konferencia: Virtuális közösségek
2011.10.06.
Danubius Hotel Gellért, Budapest
Az utóbbi évek egyik slágere, a közösségi marketing. A hazai közösségi oldalak – elsősorban a Facebook – felhasználóinak számának látványos bővülése, a hirdetők számára is érdekes és értékes csatornává tette a közösségi oldalakat. Azonban ez a piac is rendkívül gyorsan változik, hiszen a lehetőségek tovább bővülhetnek, elsősorban a Google+, illetve a Tulalip megjelenésével, de a Facebook-os hirdetési módszereknek is szofisztikáltabbakká kell válniuk, mivel a felhasználók egy része egyre inkább „rezisztenssé” válik az eleinte sikeres módszerekkel szemben. Az MFOR IX. Marketing Konferenciáján a legújabb felületek mellett nemcsak a hatékony módszerekkel, hanem a tipikus hibákkal is megismerkedhetnek a résztvevők. |