CALL TO ACTION 2024
EGY PROJEKT A SZAKMÁNK TÁRSADALMI ELISMERÉSÉÉRT
A Magyar Reklámszövetségnek, mint a hazai reklámszakma és tágabb értelemben a kommunikációs iparág meghatározó ernyőszervezetének, célja és felelőssége a reklám megítélését javítani, továbbá a szakmai közönség számára példát mutatni a reklám jótékony hatásának bemutatásával.
A Magyar Reklámszövetség és a Sharity Impact CALL TO ACTION néven közös társadalmi célú, illetve társadalmi ügyeket támogató, megjelenítő és felkaroló reklámok témában projektet indított 2024-ben.
A CALL TO ACTION projekt célja, hogy több aktivitáson (pl. felmérés, pályázat) keresztül bemutassa a legjobb TCR gyakorlatokat és ezáltal a reklámok társadalom egészére gyakorolt jótékony hatását demonstrálja; növelje a reklámok társadalmilag pozitív hatását; nem utolsó sorban pedig szakmánk társadalmi megítélésének javítása.
A projektről, a kutatás eredményeiről és a pályázat részleteiről a a 2024 szeptemberében kiadott sajtóközleményben részletesebben olvashat: "CALL TO ACTION: Hamarosan indul a társadalmi célú aktivitások és reklámkampányok seregszemléje az MRSZ vezényletével"
A projekt három pillére:
- A reklám társadalmi szemléletformáló szerepét vizsgáló felmérés;
- Vállalatok/márkák/ügynökségek társadalmi szerepvállalásának megmérettetése;
- Pozitív társadalmi hatású, a problémát jól körül határoló üzeneteket tartalmazó kreatív reklámkampány pályázat.
Pályázatok benyújtása a projekt weboldalán: