Vissza a főoldalra vagy Válassz témát!

MENÜ

A Szövetségről

Bemutatkozik a Magyar Reklámszövetség.

Levendel Ádám

Levendel Ádámnak az MRSZ  Tiszteletbeli Örökös Tag kitüntetést Novák Péter, a Reklámszövetség elnöke 2025. november 18-án, az egyesület fennállásnak 50. évfordulója alkalmából rendezett jubileumi közgyűlésén adta át.

Levendel Ádám végzettségét tekintve szociológus, szakmai pályafutása 1969-ben kezdődött a Magyar Rádió és Televízión belül működő Tömegkommunikációs Központba, ahol volt kérdezőbiztos, osztályvezető, szervezésért felelős igazgatóhelyettes, végül pedig igazgató. (A Tömegkommunikációs Kutatóközpont a hazai empirikus média és társadalomkutatás zászlós hajója volt, élénk nemzetközi kutatói kapcsolatokkal.) 1990-ben Sterk Péterrel közösen megalapította a Szonda Ipsos közvélemény-kutató intézetet, amely az évek során az összes szegmensre kiterjesztette tevékenységét, kezdve a választások exit poll-kutatásaitól a társadalomkutatáson át egészen a különféle fogyasztói piaci szegmensek felméréséig.

Jelentős szerepe volt az Ipsos - ma már a világ egyik vezető piackutató intézetévé növekedett - sikersztorijában, hiszen jó érzékkel vette észre, hogy a cég fő tevékenységi körét már korán, 1992-től főképp a piackutatásra kell felépíteni, annak ellenére, hogy a legnagyobb visszhangot mindig a politikai közvélemény-kutatások keltették. Ez utóbbi miatt akkoriban igen sokat szerepelt a mainstream médiában is. 2009-ben az addigi tulajdonosokat kivásárolták, azóta Levendel Ádám nem aktív a cégben. 

A Szonda Ipsos a magyarországi média kutatások piacvezető Intézeteként megalakulásától kapcsolódott a Reklámszövetség és a Nemzetközi Reklámszövetség tevékenységéhez.

A szakember 2000 és 2006 között a Magyar Reklámszövetség elnöke, további két évig pedig elnökségi tagja volt. 

Rengeteg szakmai konferencián szerepelt előadóként a 90-es és 2000-es években, és nagyszámú szakkönyv megírásában, lektorálásában, szerkesztésében vett részt."

Külön érdekesség, hogy korábban a jövőről egy  2009-es IT Business interjúban a VIP Staféta sorozatban a jelenlegi MRSZ elnök, Novák Péter kérdésére válaszolt. Lesznek-e nyomtatott sajtótermékek 2040-ben? -  „Lesznek, de másképpen, mint ma. A rendszeresen internetezők ma is több sajtóterméket fogyasztanak, mint akik a számítógép közelébe sem merészkednek. De mást és másként olvasnak, másra használják az olvasottakat. Ennek a tendenciának a felerősödésével kell számolnunk. A technikai fantázia végtelen lehetősége ellenére szeretünk majd kézbe fogni, megszagolni és ránézéssel átfogni megszerkesztett tartalmakat. Kevéssé fogjuk azonban archiválásra használni a nyomtatott sajtót. Gyengébb pozíciójuk lesz a rövid híreket közlő újságpapíroknak. Több szerepet őriznek majd meg valószínűleg a részletes, szövegcentrikus elemzéseket közlő nyomdai termékek.”

Ugyanebben az interjúban a „milyen fõ tendenciákat figyel meg a hazai reklámpiacon?” kérdésre adott válaszában azt hangsúlyozta, hogy a hazai reklámpiac csak annyiban tér el Európa piacaitól, amennyire a magyar gazdaság eltér. Véleménye szerint Magyarország kulturálisan azonban magasabb szinten van.