Dr. Nagy Bálint
![]()
Dr. Nagy Bálintot az egyesület fennállásnak 50. évfordulója alkalmából rendezett jubileumi közgyűlésén díjazták az MRSZ Tiszteletbeli Örökös Tag kitüntetéssel 2025. november 18-án.
Nagy Bálint pályafutását az ELTE Jogtudományi Karának elvégzését követően 1985-ben a Malévnél kezdte, ahol 1988-ban az országban elsőként nyomtatták névjegyére az „arculati menedzser” címet és kezdte meg a magyar nemzeti légitársaság teljes arculatának és márkaképének átformálását. A mai napig ezt tekinti pályája legszebb és legizgalmasabb munkájának.
1991-ben a BBDO amerikai reklámügynökség hazai irodájának megalapítója és vezetője lett, ahol olyan márkák itthoni bevezetésén dolgozott, mint a Pizza Hut, a Delta légitársaság vagy a Douwe Egberts.
1992-ben indult karrierje az IT- Telekommunikációs szektorban: közel négy évig az IBM Magyarország marketing kommunikációs igazgatója, 1995-től pedig a Matáv, 2002-től a Matáv csoport, majd a Magyar Telekom Csoport kommunikációs igazgatója volt. Céges pályáját a Vodafone Magyarország kommunikációs igazgatójaként fejezte be 2009 júliusában.
2013 óta és jelenleg is a Dreher Sörgyárak Zrt. felelős marketing bizottságának (Sales and Marketing Responsibility Committee) elnöke.
2009 óta az International Business School /IBS/ marketing tanszékvezetője, de már 1995 óta az egyetem marketing tanára és az elmúlt 3 évtizedben nagyszámú szakmai írás szerzője.
2014-ben a marketing magyarországi történetének feldolgozásával szerzett történész doktori (PhD) fokozatot az ELTE Bölcsészkar doktori képzésén, 2015-ben főiskolai tanárrá nevezték ki.
Hosszú évtizedeken keresztül aktív szerepet vállalt a Magyar Reklámszövetségben: 2006-2009 között elnökként, majd hat éven keresztül alelnökként és később egészen 2021-ig elnökségi és ügyvezetőségi tagként is aktívan részt vett a szakmai szervezet munkájában.
2008-ban és 2009-ben a magyar média hetedik legbefolyásosabb emberének, 2012-ben pedig a Kreatív szaklap az elmúlt húsz év húsz legmeghatározóbb kommunikációs szakembere közé választotta.