Vissza a főoldalra vagy Válassz témát!

MENÜ

Kutatás

Tények, adatok, iparági jelenségek.

Reklámköltési adatok 2009 – MRSZ becslés

Dr. Skriba Judit vezetésével a Magyar Reklámszövetség tizedik alkalommal becsülte meg a magyar reklámpiac nettó reklámköltési adatait, melyet a Napi Gazdaság konferenciáján hozott nyilvánosságra.

A korábbi évekhez képest néhány kisebb változásra került sor: az összehasonlíthatóság miatt az eredeti módszertan megváltoztatása nem állt módunkban, de a piaci változások, az új eszközök megjelenése miatt kisebb korrekcióra került sor az adatfelvételnél.

Az internetes költésekre vonatkozóan idén nem kértünk külön becslést, ugyanis az IAB az MRSZ adatszolgáltatóinál nagyobb körben végzi az adatgyűjtést (a mi adatszolgáltatóink többsége is szolgáltat adatokat az IAB részére), így elfogadjuk az IAB számait. Ez lehetővé teszi, hogy Magyarországról azonos online költési adatok szerepeljenek minden fórumon.

Növeltük az adatszolgáltatók számát minden médiumtípusnál.

A korábbinál részletesebb bontást kértünk – lehetőség szerint – a nyomtatott sajtónál, televíziónál, rádiónál.

Az egyes médiumok szakértőivel konzultálva kiegészítettük a módszertani leírást.

A becsült forgalom a nettó, vagyis kedvezményekkel csökkentett, de az ügynökségi jutalékot tartalmazó forgalom,a mibe csak a valós pénzmozgás számítódik bele. Vagyis a barterrel számlaértéken, az ingyenes társadalmi célú reklámmal, a kompenzációval stb. nem számolunk. (A rádiónál és a televíziónál az SMS-ből és telefonos hívásokból származó bevétel nem képezi részét)

Médiatípusonként a becsült forgalmi adat a következő médiumokat tartalmazza: 

  • TELEVÍZIÓ: ORSZÁGOS KERESKEDELMI ÉS KÖZSZOLGÁLATI CSATORNÁK. 
  • KÁBEL/SATELIT: kábel és satelit csatornák valamint a helyi kábel televíziók. 
  • SAJTÓ: az ADEX-ben vizsgált lapok köre + a hirdetési lapok, ingyenes lapok (Szuperinfó, Budapesti Piac, Helyi Théma, önkormányzati lapok) 
  • KÖZTERÜLET: közterületen vagy magánterületen lévő óriásplakát, citylight, járműreklám, oszlopreklám, kandeláber hirdetés, épületháló v. matrica, feszített fólia, fényreklám, kisplakát (metró mozgólépcső melletti, járműbelső, Mahir-oszlop, telefonfülke). Indoor eszközök nem, kivéve, ha az óriásplakát vagy citylight. 
  • RÁDIÓ: országos kereskedelmi és közszolgálati, valamint budapesti, vidéki regionális adók és a helyi rádiók. 
  • MOZI: minden mozi, ahol reklámozásra van lehetőség.