Amit a kódexról tudni érdemes: ÖSSZEFOGLALÓ CIKKSOROZAT A KÓDEXRŐL
A Magyar Reklámetikai Kódex legfontosabb változásait szakértőkkel és példákkal tarkított összefoglaló cikksorozatunk a Kreatív Online-on:
1. Az első cikk a hirdetők számára legdrágább büntetési tétellel járó ún. megtévesztő reklámok témáját járta körbe:
https://kreativ.hu/cikk/reklametikai-kodex-sorozat
2. A sorozat második részében a kiskorúakkal és kiskorúaknak készült reklámok szabályozásával foglalkoztunk:
3. A harmadik részben az influenszerekkel való hirdetés témáját jártuk körül:
https://kreativ.hu/cikk/influenszer-reklam-buntetes
4. A negyedik írásban az alkoholos termékek márkanevét viselő alkoholmentes italok reklámozási gyakorlatára tértünk ki:
https://kreativ.hu/cikk/reklametikai-kodex-alkoholmarkak-alkoholmentes
5. Az ötödik cikkben a szerencsejáték reklámokon volt a sor:
https://kreativ.hu/cikk/szerencsejatek-hirdetes
6. A hatodik anyagban arról olvashatsz, hogyan hirdethetsz zölden, miként igazolhatod a márkád zöld állításait és hogyan kerülheted el a greenwashing csapdáját:
https://kreativ.hu/cikk/reklametika-greenwashing
7. Az utolsó előtti anyagban az élelmiszer és az étrendkiegészítők reklámkészítési gyakorlatát érintő, a normagyűjteményben újként megjelent szabályokat vettük górcső alá:
Az utolsó anyagban az egészségügyi reklámoknál előforduló bírságra okot adó állításokat néztük át: