Vissza a főoldalra vagy Válassz témát!

MENÜ

Kutatás

Tények, adatok, iparági jelenségek.

MRSZ Barométer kutatás 6. alkalom
Adatfelvételi időszak: 2023. szeptember - október


A Magyar Reklámszövetség a Scores Group kutatóintézettel közösen már hatodik alkalommal készíti el a szövetség Barométer kutatását. A felmérés sorozat a kommunikációs iparág aktuális helyzetét és jövőbeli kilátásait térképezi fel az MRSZ és valamennyi szakmai szervezet tagjainak vezetői körében.

A jelenlegi kérdőív minél nagyobb számú kitöltésére most különösen nagy szükség van: a lehető legfrissebb adatok, így az aktuális reklámipari helyzet ismerete, az iparági döntéshozók naprakész véleménye, prognózisa más megvilágításba helyezi pl. a reklámadó január 1-től való lehetséges újra érvénybe lépésének hatásait. A friss kutatási eredmények többek között az MRSZ mindazon erőfeszítését is támogatják, amelyet a reklámadó felfüggesztési időszakának további hosszabbítása vagy teljes kivezetése érdekében tesznek a közeli jövőben a reklám- és médiaipar képviseletében.

Az MRSZ Barométer kérdőív ezen a linken tölthető ki:
https://cloud.capitris.hu/scoresgroup/survey/MRSZ_6?uid=MRSZ2023

Kitöltési határidő: 2023. október 8. éjfél
A kérdőív kitöltése kb. 12-15 percet vesz igénybe.

HASZNOS INFORMÁCIÓK A KITÖLTÉSHEZ:

  • Javasoljuk, hogy olyan időpontot válasszon a kérdések megválaszolására, amikor vélhetően van egybefüggő 12-15 perce.
     
  • Ha félbe kell szakítania a kitöltést, hagyja nyitva a linket a keresőben, hogy később ugyanannál a kérdésnél folytathassa, ahol félbehagyta. (Amennyiben bezárja a linket, úgy nem tud visszatérni a link ismételt megnyitásával a korábbi állapothoz, így sajnos a kitöltést elölről kell kezdeni.)
     
  • Csak akkor lépjen a következő kérdésre, ha az előző válaszán már nem akar módosítani, mivel nem lehet visszalépni korábbi kérdésre a kérdőívben.

A KÉRDÉSEKRŐL RÉSZLETESEN:

Az idei kérdéssor a folytonosságot szolgáló kérdések frissítése mellett aktuális újdonságokkal is szolgál:

  1. Ismét felméri a komplex válság hatásaival küzdő reklámipar szereplőinek pénzügyi-, piaci- és munkaerő helyzetét és jövőbeni kilátásait.
     
  2. Górcső alá veszi a jelenlegi legfőbb trendek, aktuális történések kommunikációs ágazatra gyakorolt hatásait.
     
  3. Rákérdez azokra a cégintézkedésekre és költségcsökkentő lépésekre, amelyeket a vállalkozások meghoztak és megtartottak az elmúlt 12 hónapban a polikrízis negatív hatásainak mérséklésére
     
  4. Vizsgálja, hogy az összetett válság tényezői, trendhatások és aktuális történések milyen mértékben befolyásolják a működő vállalkozásokat idén és jövőre.
    • Frissültek a válaszlehetőségek szabályozási változásokkal (pl. reklámadó visszavezetésének eshetősége) és hirdetői piaci trendekkel (pl. állami reklámköltések mértékének csökkenése)
  5. A jelenlegi felmérés külön kérdést szentel arra, hogy a reklámadó 2024. január elsejével való visszavezetése miként befolyásolja a piaci szereplők működését.
     
  6. Feltérképezi a cégvezetők, döntéshozók 2023-as és 2024-es előrejelzéseit a média- és marketingkommunikációs költések változásáról az idei és a jövő évre vonatkozóan.
    • Az aktuális kérdőívben jóval könnyebben és átláthatóbban becsülhető a média és marketingkommunikációs költések várható alakulására. Így a korábbinál is pontosan becslési adatokhoz tudunk jutni.

A korábbi MRSZ Barométer kutatások eredményei itt tekinthetők meg: https://mrsz.hu/kutatas/2020-mrsz-barometer-2-fazis

Az MRSZ Barométer kutatással kapcsolatos kérdésekben a Reklámszövetség főtitkárához, Fülöp Szilviához fordulhatnak a  fulop.szilvia@mrsz.hu e-mail-re küldött levélben.

Köszönjük előre is a kutatásban való részvételt!
Magyar Reklámszövetség