Ötödik hatalmi ág? Az utca művészete?
2009.11.25.
Szeged, Tik Kongresszusi terme
Valóban a reklám az utca művészete? Esetleg az évszázad utolsó évtizedeiben világszerte teret követelő graffiti kultúra, melyet prominens esztéták is az utca művészeteként aposztrofálnak. Ráadásul a kilencvenes évek végére elterjedtek a graffiti kultúrától karakteresen elkülönülő street art törekvések… Az előadás a vizuális reklámkommunikáció és az „utcai művészetek” jellegzetességeit vizsgálja a művészi kommunikáció tükrében. |
Előadó: Szekeres Ferenc grafikusművész, főiskolai adjunktus „A reklám az utca művészete” állította egy kiadványcím a hatvanas évek végén, ám a kilencvenes évekre már az „a média és a reklám az ötödik hatalmi ág” típusú véleményezés lett az irányadó. A megfogalmazások változása jól tükrözi az átlagember életérzését: a köztereinket és a kereskedelmi médiumokat ellepő reklámok a hagyományos hatalmi ágaknál is hatékonyabban formálják életvitelünket. Valóban a reklám az utca művészete? Esetleg az évszázad utolsó évtizedeiben világszerte teret követelő graffiti kultúra, melyet prominens esztéták is az utca művészeteként aposztrofálnak. Ráadásul a kilencvenes évek végére elterjedtek a graffiti kultúrától karakteresen elkülönülő street art törekvések… Az előadás a vizuális reklámkommunikáció és az „utcai művészetek” jellegzetességeit vizsgálja a művészi kommunikáció tükrében. |