Vissza a főoldalra vagy Válassz témát!

MENÜ

Események

A legfrissebb hírek és beszámolók szakmai eseményeinkről.

Ötödik hatalmi ág? Az utca művészete?

2009.11.25.

Szeged, Tik Kongresszusi terme
 

Valóban a reklám az utca művészete? Esetleg az évszázad utolsó évtizedeiben világszerte teret követelő graffiti kultúra, melyet prominens esztéták is az utca művészeteként aposztrofálnak. Ráadásul a kilencvenes évek végére elterjedtek a graffiti kultúrától karakteresen elkülönülő street art törekvések… Az előadás a vizuális reklámkommunikáció és az „utcai művészetek” jellegzetességeit vizsgálja a művészi kommunikáció tükrében.

 

Előadó: Szekeres Ferenc grafikusművész, főiskolai adjunktus

Ami az utcán jelen van, megkerülhetetlen. A tömegek az utcára mennek  tüntetni, hogy véleményüknek súlyt adjanak és általában nem marad el a  publicitás. Környezetünk formálóinak egyik legnagyobb kihívása, hogy mit kezdjenek a nagyvárosokat ellepő reklámhordozó-arzenállal. A  reklámmédiumok egyre sokasodnak és ki is fejtik hatásukat, hiszen „szembe  jönnek velünk”. Talán éppen ezért igen ellentmondásos a megítélésük. 

„A reklám az utca művészete” állította egy kiadványcím a hatvanas évek végén, ám a kilencvenes évekre már az „a média és a reklám az ötödik hatalmi ág” típusú véleményezés lett az irányadó. A megfogalmazások változása jól tükrözi az  átlagember életérzését: a köztereinket és a kereskedelmi médiumokat ellepő reklámok a hagyományos hatalmi ágaknál is hatékonyabban formálják életvitelünket.  Valóban a reklám az utca művészete? Esetleg az évszázad utolsó  évtizedeiben világszerte teret követelő graffiti kultúra, melyet prominens  esztéták is az utca művészeteként aposztrofálnak. Ráadásul a kilencvenes évek  végére elterjedtek a graffiti kultúrától karakteresen elkülönülő street art  törekvések…

Az előadás a vizuális reklámkommunikáció és az „utcai művészetek” jellegzetességeit vizsgálja a művészi kommunikáció tükrében.