Vissza a főoldalra vagy Válassz témát!

MENÜ

Események

A legfrissebb hírek és beszámolók szakmai eseményeinkről.

Mfor konferencia: Fókuszban a fogyasztóvédelem és a reklámjog

2010.12.07.


Hotel Gellért Budapest
 

A fogyasztóvédelem és a reklámszabályozás területén 2008 szeptemberétől jelentős átrendeződés történt. Új jogszabály jött létre a fogyasztók elleni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tilalmáról, újragondolták az 1997-es reklámtörvényt, módosították a fogyasztóvédelmi törvényt, illetve több speciális és ágazati szabály - mint a pénzpiaci szféra reklámjai, a gyógyszerreklám, az internetes reklámozás, a hírközlési szektor stb. - is változott. 2009 szeptemberében, a jogi szabályozást követve, a magyar reklámpiaci önszabályozás általános forrása, a Magyar Reklámetikai Kódex is megújult.


PROGRAMTERVEZET

 

13.30 – 13.40

Moderátori köszöntő, bevezető
Dr. Phd. Pázmándi Kinga tanszékvezető egyetemi docens, BME-GTK Üzleti Jog Tanszék; ügyvéd

13.40 – 14.10

Reklám- és fogyasztóvédelem – A kereskedelmi kommunikáció szabályozási rendszere az Unióban és Magyarországon 
Dr. Phd. Pázmándi Kinga tanszékvezető egyetemi docens, BME-GTK Üzleti Jog Tanszék; ügyvéd

14.10 – 14.40

Nemzetközi szabályozási és gyakorlati trendek

dr. Balogh Virág irodavezető, Fogyasztóvédelmi Iroda, Gazdasági Versenyhivatal

14.40 - 15.10

A GVH Versenytanácsának gyakorlata a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok terén
dr. Zavodnyik József tag, Versenytanács, Gazdasági Versenyhivatal

15.10 - 16.00

Panelbeszélgetés
Piaci szabályozók – szabályozott piacok; a „reklám helye” az átrendeződött szabályozás után
Résztvevők:
Beke Zsuzsa PR és Kormányzati Kapcsolatok vezető, Richter Gedeon Nyrt.
Dr. Darida Ágnes PR manager,

Avon Cosmetics Hungary Kft.
Iglódi-Csató Judit kommunikációs igazgató,
Tesco Globál Áruházak Zrt.

TV2 képviselője
dr. Balogh Virág irodavezető, Fogyasztóvédelmi Iroda,
Gazdasági Versenyhivatal
dr. Zavodnyik József tag, Versenytanács, Gazdasági Versenyhivatal

16.00 - 16.30

Kávészünet

16.30 - 17.00

A reklámtörvény 6. §-a

dr. Freidler Gábor ügyvéd, adatvédelmi szakértő

A jelenleg hatályos reklámtörvény 6. §-a általános követelménnyé tette a direkt marketingben a címzett előzetes hozzájárulásának meglétét. A piaci szereplők – a korábbi szabályok alapján épített adatállományaik birtokában, és iránymutató jogalkalmazói gyakorlat hiányában – még most is bizonytalanok abban a tekintetben, hogy mit lehet, és mit nem az új törvény szabályai alapján. Az előadás célja annak bemutatása, hogy a hatályos szabályozás milyen követelményeket támaszt a direkt marketingre használt adatbázisokkal szemben, milyen lehetőségei és korlátai vannak azoknak, akik reklámozási tevékenységet a direkt marketing eszközeivel kívánnak folytatni.

17.00 - 17.50

Panelbeszélgetés
A reklámtörvény 6. §-a – a jogi szabályok gyakorlati alkalmazása 
Résztvevők:
Lovas Edina marketing igazgató,

Vista Utazási Irodák Kft.
Bognár Bertalan Üzleti Ügyfelek Üzletág marketingvezető, Magyar Posta Zrt.
Wimmer Katalin marketing igazgató,

Reader's Digest Kiadó Kft.

Tigáz Zrt. képviselője
UPC Magyarország Kft. képviselője

Erste Bank Hungary Nyrt. képviselője
dr. Freidler Gábor ügyvéd, adatvédelmi szakértő
Hivatal Péter elnök,

Direkt Marketing Szövetség

17.50 – 18.00

Konferenciazárás

 

A Magyar Reklámszövetség tagjai 25 % kedvezménnyel vehetnek részt a rendezvényen!

Bővebb információ: http://konferenciak.mfor.hu/51.html