Vissza a főoldalra vagy Válassz témát!

MENÜ

Események

A legfrissebb hírek és beszámolók szakmai eseményeinkről.

Design és Innováció Konferencia 2011

2011.03.31.


Kecskemét, Tudomány és Technika Háza
 

2011. március 31-én ismét megrendezésre kerül Kecskeméten a Design és Innováció Konferencia. Az Európai Unió Central Europe Programján belül futó FREE Project rendezvénye az innováció és a design szerepét vizsgálja az üzleti sikerben. A konferencián előad az elismert brit jövőkutató, Hardin Tibbs, és a hazai design élet meghatározó gondolkodói mellett megszólalnak a helyi vállalkozásfejlesztés szakértői is.

 


9:00 - 9:45
PROGRAM

Regisztráció
10:00-10:30 Megnyitó
Lakó Sándor, Gaál József Országos Kereskedelmi és Iparkamara, Rideg László Bács-Kiskun Megyei Közgyűlés, alelnök
10:30 -11:00 Aldo Durante
Design & Milan
11:00-11:30 Seres Erik
Az USA és a Távol-Kelet innovációs folyamatai és rendszerei, adaptációs lehetőségek
11:30-11:45 KÁVÉSZÜNET
11:45-12:30 Hardin Tibbs
A Kreatív iparágak globális jövője és a magyar kapcsolódási lehetőségek a trendekhez
12:30-12:50 Vojin Senk
A kreatív ipar helyzete Szerbiában, együttműködési lehetőségek a Balkánon
12:50-13:10 Varga Csaba
Magyar üzleti lehetőségek a Távol-Keleten
13:10-14:00 Ebédszünet, Poszterszekció 
Kecskeméti Főiskola fejlesztéseinek bemutatója 
Az MTA SZTAKI 3D VR fejlesztő környezetének bemutatója Komposztként véghasznosuló design termékek bemutatója Földépítészet
WORKSHOP  
14:00-15:00 Lenkei Balázs, Baranyi Péter, Málnay Barnabás, Koós Pál
Termékfejlesztés
Az általános cím az innovációs lánc szektorfüggetlen elemeinek bemutatását takarja. Az innovációs folyamat és kooperáció többnyire mind az innovátor, mind a tudományos műhelyek és finanszírozási szakemberek számára fehér terület. Az egyes szereplők pozíciója vitathatatlanul fontos, de a kulturális deficitek a tervezhető együttműködést akadályozzák. Ezen a téren fontosnak látjuk az egyes szerepek értékének, sajátosságainak megvilágítását, és a nemzetközi sztenderdek adaptálását hazai viszonyainkra.
14:00-15:00 Wiszkidenszky András
Branding (gasztro, turizmus)A siker leginkább brandfüggő a turisztika és gasztronómia, illetve az élelmiszer termékek piacán. Egyedülálló termőhelyi adottságokra épülő gasztronómia, világviszonylatban kiemelkedő termálvíz és a csipetnyi meditatív kelet a tanyavilágban, Európa közepén fontos kincsünk. Egy cég értékeinek kommunikációja, a kapcsolódó imázsépítés a designkommunikációval rokon, de általánosságban a termékfejlesztésnél kisebb kockázatú befektetés. A brandépítés önálló innovációs kategória, a marketingkommunikációs innováció legkomplexebb feladata.
15:00- 15:55 Nagy Richárd + Garaczi Imre (etikus üzlet), Bakos Maxim
Designkommunikáció
Minden innováció hatékonyságának lényeges eleme a designkommunikáció, ami egy kevéssé ismert szakszó, jelentése a fejlesztésbe integrált kommunikáció. A piacok fejlődésével pedig egyre újabb vevői értékelési szempontok, tartalmak, minőségek jelennek meg, amelyek kommunikációja a változó társadalmi környezethez kapcsolódóan folyamatos kihívás. A workshop kiemelt témája a hangsúlyos exportpiaci igény bemutatása a minőségbiztonság, az egészséges élelmiszer és az etikus termelés iránt.
15:00- 15:55 Pozsár Péter, Vittorio Degli Esposti
Építészet, fenntartható fejlődés
Az épületek a Föld legnagyobb üvegházhatású gáz kibocsájtói, a teljes emisszió 38%-ával, ami által az építészet a jövőben a technológiai kötöttségek mellé egyre határozottabban figyelembe kell, hogy vegyen energiahatékonysági szempontokat. Az épített környezet elemei azonban tartózkodási csomópontokat jelentve, és a mobilitást ezen csomópontok között vizsgálva a megújuló energetika aktív szereplőiként, a közlekedés 29%-os kibocsájtásának csökkentésében szerepet játszhatnak
16:00-16:15 KÁVÉSZÜNET
16:15- 16:30 Lakó Sándor
Helyi gazdaságfejlesztési program az EU támogatásával
16:30- 17:00 Zombor Gábor
           

A részvétel előzetes regisztráció esetén ingyenes.
 

Részletes program és regisztráció: www.designesinnovacio.hu