9:00 - 9:45 |
PROGRAM
Regisztráció |
10:00-10:30 |
Megnyitó
Lakó Sándor, Gaál József Országos Kereskedelmi és Iparkamara, Rideg László Bács-Kiskun Megyei Közgyűlés, alelnök |
10:30 -11:00 |
Aldo Durante
Design & Milan |
11:00-11:30 |
Seres Erik
Az USA és a Távol-Kelet innovációs folyamatai és rendszerei, adaptációs lehetőségek |
11:30-11:45 |
KÁVÉSZÜNET |
11:45-12:30 |
Hardin Tibbs
A Kreatív iparágak globális jövője és a magyar kapcsolódási lehetőségek a trendekhez |
12:30-12:50 |
Vojin Senk
A kreatív ipar helyzete Szerbiában, együttműködési lehetőségek a Balkánon |
12:50-13:10 |
Varga Csaba
Magyar üzleti lehetőségek a Távol-Keleten |
13:10-14:00 |
Ebédszünet, Poszterszekció
Kecskeméti Főiskola fejlesztéseinek bemutatója
Az MTA SZTAKI 3D VR fejlesztő környezetének bemutatója Komposztként véghasznosuló design termékek bemutatója Földépítészet |
WORKSHOP |
|
14:00-15:00 |
Lenkei Balázs, Baranyi Péter, Málnay Barnabás, Koós Pál
Termékfejlesztés
Az általános cím az innovációs lánc szektorfüggetlen elemeinek bemutatását takarja. Az innovációs folyamat és kooperáció többnyire mind az innovátor, mind a tudományos műhelyek és finanszírozási szakemberek számára fehér terület. Az egyes szereplők pozíciója vitathatatlanul fontos, de a kulturális deficitek a tervezhető együttműködést akadályozzák. Ezen a téren fontosnak látjuk az egyes szerepek értékének, sajátosságainak megvilágítását, és a nemzetközi sztenderdek adaptálását hazai viszonyainkra. |
14:00-15:00 |
Wiszkidenszky András
Branding (gasztro, turizmus)A siker leginkább brandfüggő a turisztika és gasztronómia, illetve az élelmiszer termékek piacán. Egyedülálló termőhelyi adottságokra épülő gasztronómia, világviszonylatban kiemelkedő termálvíz és a csipetnyi meditatív kelet a tanyavilágban, Európa közepén fontos kincsünk. Egy cég értékeinek kommunikációja, a kapcsolódó imázsépítés a designkommunikációval rokon, de általánosságban a termékfejlesztésnél kisebb kockázatú befektetés. A brandépítés önálló innovációs kategória, a marketingkommunikációs innováció legkomplexebb feladata. |
15:00- 15:55 |
Nagy Richárd + Garaczi Imre (etikus üzlet), Bakos Maxim
Designkommunikáció
Minden innováció hatékonyságának lényeges eleme a designkommunikáció, ami egy kevéssé ismert szakszó, jelentése a fejlesztésbe integrált kommunikáció. A piacok fejlődésével pedig egyre újabb vevői értékelési szempontok, tartalmak, minőségek jelennek meg, amelyek kommunikációja a változó társadalmi környezethez kapcsolódóan folyamatos kihívás. A workshop kiemelt témája a hangsúlyos exportpiaci igény bemutatása a minőségbiztonság, az egészséges élelmiszer és az etikus termelés iránt. |
15:00- 15:55 |
Pozsár Péter, Vittorio Degli Esposti
Építészet, fenntartható fejlődés
Az épületek a Föld legnagyobb üvegházhatású gáz kibocsájtói, a teljes emisszió 38%-ával, ami által az építészet a jövőben a technológiai kötöttségek mellé egyre határozottabban figyelembe kell, hogy vegyen energiahatékonysági szempontokat. Az épített környezet elemei azonban tartózkodási csomópontokat jelentve, és a mobilitást ezen csomópontok között vizsgálva a megújuló energetika aktív szereplőiként, a közlekedés 29%-os kibocsájtásának csökkentésében szerepet játszhatnak |
16:00-16:15 |
KÁVÉSZÜNET |
16:15- 16:30 |
Lakó Sándor
Helyi gazdaságfejlesztési program az EU támogatásával |
16:30- 17:00 |
Zombor Gábor |
A részvétel előzetes regisztráció esetén ingyenes.
Részletes program és regisztráció: www.designesinnovacio.hu
|