„Mikor ha nem most?“ Hatékony szponzorálás válság idején
2009.12.01.
A magyarországi Szponzorációs Asztaltársaság jelentős nemzetközi érdeklődést keltve, 2009. október 1-én harmadik alkalommal rendezi meg a Nemzetközi Szponzorációs Konferenciát Budapesten, melynek célja, hogy idővel a régió vezető szakmai rendezvényévé váljon. Az érdeklődők első kézből, nemzetközileg elismert szaktekintélyektől tudhatják meg, hogy világszerte miként képes a szponzorpiac a válság ellenére is megőrizni bevételeit, szemben a hagyományos reklámbüdzsék zuhanásával. |
A hazai piacon is erősödő tendencia, hogy a vállaltok egyre szívesebben kapcsolják márkáikhoz a sport és a kultúra értékközvetítő erejét. A sikeres sportolók és művészek ma már igazi sztárok, akik profi kommunikációs szakemberekkel dolgoznak együtt, és megjelenéseikben eredményesen és hitelesen képviselnek számos márkát. Magyarországon ugyan még gyerekcipőben járnak a szponzorációs együttműködések, de mivel érezhetően nő a tömegek igénye a fesztivál-látogatásokra és a sporteseményeken való szurkolásokra, ezért valószínűleg gyors változásokra számíthatunk a szponzorációk professzionálisabbá alakításának terén. Többek között ehhez nyújt segítséget a Szponzorációs Asztaltársaság Nemzetközi Konferenciája, melyre a szervezők a kommunikációs és a szponzorációs szakma igazán fajsúlyos képviselőt nyerték meg előadóknak, illetve szakmai támogatónak.
Karen Earl, az Európai Szponzorációs Szövetség Elnöke az alábbi szavakkal ajánlja a rendezvényt: "Az Európai Szponzorációs Szövetség teljes elkötelezettséggel munkálkodik az iparági standardok felállításán, valamint a legjobb gyakorlati megoldások megismertetésén. Az ágazati tréningek és konferenciák a tapasztalatátadásnak és a standardok megismerésének fontos eszközeivé váltak. A Szponzorációs Asztaltársaság által szervezett nemzetközi konferencia egy fontos kezdeményezés a régióban. Az Európai Szponzorációs Szövetség ismét örömmel képviselteti magát a konferencia előadóinak sorában.”
William Fenton, az Európai Szponzorációs Szövetség brüsszeli képviseletének vezetője, a legnagyobb szponzorációs háttérrel bíró iparágakon keresztül mutatja be a válság hatását a szponzorálási kedvre.
Németh Béla, MediaBrands Budapest Group (BrandConnection, Fastbridge, Initiative, Universal McCann) elnöke prezentációjában összeveti a pénzügyi krízisre nemzetközi szinten 7%-os zsugorodással reagáló reklámpiaci költéseket a szponzorpiac stabil 3%-os növekedésével, elemzi továbbá a 2009-es év hazai tendenciáit a kommunikációs büdzsék átcsoportosítását, összességében az egész kommunikációs szakma válaszait a válságra.
Andy Sutherden, a Hill & Knowlton, Sportmarketing és Szponzorációs Divíziójának ügyvezető igazgatója, aki olyan projekteket felügyelt, mint a Pekingi Olimpiai Játékok pr támogatása illetve David Beckham szponzorációs együttműködései; a pr stratégiák - mint a szponzoráció bástyái - professzionális alkalmazásaiba enged bepillantást nyerni, konkrét tanácsokkal a válság túléléséhez.
Peter Wilkinson, az Európai Szponzorációs Szövetség Vállalati Felelősségvállalással foglalkozó Divíziója elnökének előadásában szó lesz a vállalati felelősségvállalás és az üzleti célok megvalósítására létrejött szponzorációs együttműködések összehangolásáról.
Andok Ágnes, az LG vállalati PR és marketing vezetője a globális szponzorációk regionális alkalmazásainak lehetőségéről, nehézségeiről, illetve a megvalósítás feltételeiről beszél majd.
Papp András, P&G Külső Vállalati Kapcsolatok Osztálya, Brand PR manager bemutatja, miként tud egy márka - nevezetesen a Gillette - sikeresen és hosszútávon beépülni a sport világába.
A Szponzorációs Asztaltársaság 2007. január 25-én, jött létre azért, hogy segítséget nyújtson a szponzorációs együttműködésekben résztvevők számára és egyúttal hatékonyan támogassa a szponzoráció, mint kommunikációs eszköz elfogadtatását. A kezdeményezők fórumot kínálnak a szponzorációban érintettek számára. Az Asztaltársaság alapító tagjai: Dr. Hoffmann Istvánné (Corvinus Egyetem), Dr. Fazekas Ildikó (ÖRT), Török András (Summa Artium), Arnold István (Summa Artium) Kőszegi András (BrandTrend-BrandFocus), Szabó Gyula (Telekom), Kozák Erika (Telekom), Csifári Tibor (Sport Agency), Cserpes Fábián (Sport Agency), Kassay Lili (Business Group).Részvételi feltételek:
Regisztráció: http://www.szponzoral.hu/forum3 |