AZ MRSZ ZÖLD BOLYGÓ PROGRAMRÓL
A Magyar Reklámszövetség rövid távon gyakorlati lépéseket akar tenni és csatlakozni kíván a klímaváltozással, valamint a környezeti terhelés sürgős csökkentésével kapcsolatos kezdeményezésekhez a szemléletváltásifolyamat ösztönzőjeként. Ezért az MRSZ 2019 októberében elindította Zöld Bolygó projektjét, amellyel támogatni kívánja tagjait – tágabb értelemben a kommunikációs iparág minél több szövetségen kívüli szereplőjét is – egy környezettudatos, a környezeti terhelést minimalizáló attitűd és gyakorlat napi rutinná tételében. Mindemellett az MRSZ a legjobb kezdeményezeseket évente egyszer Zöld Bolygó Nagydíjjal ismeri majd el.
A Zöld Bolygó kezdeményezés kezdeti lépéseként az MRSZ kidolgozott egy gondolatébresztő rövid „felhívást”, amellyel a környezeti terhelést jelentősen és már rövid távon is csökkentő, újfajta megközelítést kíván meghonosítani elsősorban rendezvények, konferenciák, események szervezésekor, illetve a vállalatok napi élete során követett gyakorlatban. Az MRSZ nemcsak irányelvekkel, hanem tagi kezdeményezések felkarolásával, illetve az irányelvek közé való beemelésével kívánja zöld programját kiterjeszteni.
MRSZ Zöld Bolygó irányelvek
- Javasoljuk a konferenciákon, tréningeken, workshopokon a résztvevők ellátásakor (catering) az egyszer használatos műanyagok használatának mind teljesebb körű mellőzését, különös tekintettel a műanyag szívószál, eldobható műanyag tányér, pohár, evőeszköz és hasonlók esetében. Szintén mellőzendő a résztvevők nevét tartalmazó műanyag tartók használata. Az ezeket az eszközöket felváltó papír vagy más anyag csak újrahasznosított lehet.
- Ugyancsak konferenciákon, tréningeken, workshopokon, illetve a céges belső rendezvények, értekezletek során ajánljuk a PET palackos italok teljes mellőzését. Második lépésben pedig a PET palackok teljes elhagyását a munkahelyi környezetben.
- Ajánljuk a papírhasználat radikális csökkentését a cégek napi működése során, korlátozva csak az elengedhetetlenül szükséges dokumentáció kinyomtatására. Javasoljuk a céges – külső és belső - marketing (reklám) kiadványok nyomtatott formában való megjelentetésének korlátozását/beszüntetését. Pl. Éves Jelentés.
- Javasoljuk a műanyagból készült ajándéktárgyak és hordozó tasakok, reklámszatyrok teljes elhagyását.
- Javasoljuk a nem autóval való munkába járás dolgozói támogatását a tagszervezeteink számára.
-
Lehetőség szerint javasoljuk a reklámokban (reklámfilmekben, hirdetésekben) is ezen attitűd megjelenítését.
MRSZ Zöld Bolygó nagydíj
A kezdeményezés keretében létrehoztuk a Zöld Bolygó Nagydíjat is, amelyre az MRSZ tagjai pályázhatnak minden év elején saját, a fenntartható fejlődést példázó kezdeményezéseikkel, projektjeikkel. A pályázatokat a Reklámszövetség elnöksége bírálja majd el. A Zöld Bolygó Díjat minden évben április 22-én, a Föld Napján adja át a szervezet.