Vissza a főoldalra vagy Válassz témát!

MENÜ

Sajtó

Amit mi írunk, és amit rólunk írnak.

Súlyosnak tartják a jelen sajtóközleményt jegyző kommunikációs szakmai szervezetek a sajtóban „reklámadóként” megjelent médiaadót és szakmai egyeztetést javasolnak

2013.05.27.

A szakmai szövetségek álláspontja szerint a „reklámadó” néven bejelentett és a médiaszektorra kivetni tervezett adó hatásai egyelőre beláthatatlanok mind a szektor, mind pedig a közönség számára, és az rendkívüli mértékben érinti az egyébként is nehéz helyzetben lévő kommunikációs iparágat.

A médiaszektor, mint a véleményformálás, a véleménynyilvánítás alapvető fontosságú iparága évek óta súlyos helyzetben van, amit az is jelez, hogy a szektor az elmúlt öt évben reklámbevételeinek több mint harmadát elveszítette.

A tervezetben szereplő adókötelezettség a fentiek ismeretében a médiaszektor munkahely-teremtő képességét, beruházási, kutatás-fejlesztési tevékenységét, társadalmi szerepét, végső soron pedig alapvető társadalmi feladatainak ellátását veszélyeztetné a hazai tartalom-előállítás helyzetének nehezítése mellett. A tervezett adófizetési kötelezettség így nem csupán a médiaszektor működését érintené alapvetően, hanem káros hatásai a teljes kommunikációs iparágra és ezen felül a kapcsolódó iparágakra is kiterjednének.

A teljes kommunikációs iparágat tömörítő szakmai szövetségek emiatt egyeztetést javasolnak a Kormánynak abból a célból is, hogy a jogalkotó számára információt adhassanak a médiaszektor valós helyzetéről, valamint azon hatásokról, amelyek a tervezett adó bevezetése nyomán a magyar gazdaság teljesítőképességére is negatív következményekkel járhatnak és végső soron a gazdasági növekedés esélyeit rontják.

A sajtóközleményt jegyző szervezetek:

Magyar Reklámszövetség 
Direkt és Interaktív Marketing Szövetség 
Interactive Advertising Bureau (IAB) Hungary 
Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete 
Magyar Közterületi Reklámszövetség 
Magyar Lapkiadók Egyesülete 
Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség 
Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége 
Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete 
Piackutatók Magyarországi Szövetsége 
Professzionális Piackutatók Társasága 
Reklám Világszövetség Magyar Tagozat 
Főszerkesztők Fóruma 

 

További információ:

dr. Balogh Virág 
Főtitkár 
Magyar Reklámszövetség 
06 30 560 6565