Ötmilliárd dollár felett a mobil reklámköltés
2012.06.12.
5,3 milliárd dollárt fordítottak az egyre érdeklődőbb hirdetők a mobilfelületeken megjelenő hirdetésekre 2011-ben. |
A legmagasabb költést Ázsia-Óceániában mérték az IAB és az IHS szakemberei, ott 1,4 milliárd dollár volt a ráfordítás, míg Észak-Amerikában 1,2 milliárd, Európában 991 millió, Latin-Amerikában 135 millió, a Közel-Keleten pedig 124 millió dollár - írja a Warc.com.
A keresőhirdetésekre 2,4 milliárd, display reklámra 1,1 milliárd dollár, üzenetküldésre 385 millió jutott. A keresés és a display közötti szakadék még nagyobb volt Ázsiában, ahol 1,4 milliárd dollár állt szemben 491 millióval. Európában 900 illetve 367, Észak-Amerikában 811 és 572 millió dollárra rúgtak ezek a tevékenységek, ami némi közeledést jelez.
Magyarországon a digitális reklámszakmát tömörítő IAB helyi szervezete szerint 741 millió forintot költöttek mobilhirdetésekre 2011-ben.
Forrás: www.mediainfo.hu