Vissza a főoldalra vagy Válassz témát!

MENÜ

Sajtó

Amit mi írunk, és amit rólunk írnak.

Nem éri meg a Facebookon reklámozni?

2012.07.17.

Biztonsági szakértők szerint komoly probléma a "kamu" profilok szaporodása a közösségi oldalon.

Hiába költenek el óriási összegeket a Facebookon a hirdetők, a pénz egy része legalábbis a BBCszerint kárba vész, mivel a márka iránt valójában egyáltalán nem érdeklődő, vagy nem is létező személyek is kattintanak a hirdetésekre. Az összegyűjtött like-ok száma pedig jóformán az egyetlen létező, de mindenképpen a legfontosabbnak elfogadott mérőszáma a kampányok teljesítményének.

Egy a BBC-nek nyilatkozó biztonsági szakember szerint a "rajongók" egy része a jelek szerint hamis, és kéretlen üzenetek továbbítása céljából létrehozott szoftverek üzemeltetik azokat. A szakember szerint - és ezt a Facebook maga is megerősítette - a világ legnagyobb közösségi oldalán a regisztrált profilok 5-6 százaléka lehet a valóságban nem létező személyé. Ez nem tűnik túl soknak, de még ez a viszonylag alacsony arány is 54 millió regisztrációt jelenthet, ha a site legutóbb publikált 901 milliós userszámát vesszük alapul.

Egy marketing tanácsadó elmondta, hogy kisebb ügyfelei esetében azt figyelte meg: alig volt igazinak tűnő felhasználói profil a követőik körében. Egy-egy hamisítványt, vagy legalábbis valótlan adatokat tartalmazó adatlapot ránézésre is ki lehet szúrni, ilyen volt például az, amelyiken a születési dátumnál 1997 volt megjelölve, valamint az, hogy 2010 óta a Chevron menedzsereként dolgozik az illető.

A közösségi oldal maga is elismeri a probléma létezését, igyekeznek azonban bagatellizálni azt. Szerintük ugyanis a jelenség nem tömeges, reklámjaik pedig hasznosak, ha a hirdető tudja, hogyan érdemes használni azokat. Szóvivőjük szerint a targetálás nagyon fontos, anélkül valóban nincs értelme a facebookos reklámnak.

A BBC-nek nyilatkozó szakértő szerint mindenesetre komoly problémáról van szó, mégpedig azért, mert a hamis profilok miatt a cégek soha nem lehetnek biztosak abban, hogy valódi eredményeket értek-e el kampányaikkal, s azért fizettek-e, amit igénybe kívántak venni.

Forrás: www.mediainfo.hu