Vissza a főoldalra vagy Válassz témát!

MENÜ

Sajtó

Amit mi írunk, és amit rólunk írnak.

Negyedévente publikál online reklámbevételi indexet az IAB Hungary

2012.06.18.

A negyedéves online reklámbevételi index (NORI) a PwC-vel együttműködésben készül.

Az online reklámköltési adatokat évek óta összesítő IAB Hungary az idei évtől negyedévesreklámbevételi mutatóval, az IAB Adex NORI rendszeres nyilvános közlésével járul hozzá a magyar online média fejlődéséhez.

 

Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar online reklámpiacról érintett részéről.

 

Az IAB Adex NORI az önbevallásban résztvevő cégek net-net display és eDM típusú összesített bevételeiből számított piacméret változást mutatja. Az index nem tartalmazza ugyanakkor a mobil, search, listing és az eDM-en kívüli email marketing típusú bevételeket. A bevallók széles köre garantálja, hogy a mutató átfogó képet adjon a hazai online hirdetési piaci érintett részeinek alakulásáról.

 

A felmérés alapján az idei év első negyedévben 1,5 százalékkal bővült a bevallásban résztvevő médiacégek és sales house-ok display és eDM bevétele 2011 hasonló időszakához képest - mutatja a most első ízben elkészített online reklámpiaci index.

 

Az IAB Adex NORI 2012 első negyedéves értéke +1,5 százalék, azaz az első negyedévben egy év alatt 1,5 százalékkal bővült az IAB Médiaszekció bevalló tagjainak összesített display és eDM típusú net-net bevétele.

 

A kutatást a PwC az alábbi cégek önbevallásai alapján készítette:

 

·Adaptive Media

·Axel Springer Magyarország

·CEMP Saleshouse

·Est Media Group

·EVO Media

·Expressz Magyarország

·Generalmedia

·Gmedia

·Hírek Média

·HVG Online

·HWSW

·Infinety

·Inform Media Online

·Madhouse

·MTM-SBS

·MTVA Online

·Optimusz Direkt Marketing

·Origo Média

·Ringier Online

·R-Time

·Sanoma Budapest