Negyedévente publikál online reklámbevételi indexet az IAB Hungary
2012.06.18.
A negyedéves online reklámbevételi index (NORI) a PwC-vel együttműködésben készül. |
Az online reklámköltési adatokat évek óta összesítő IAB Hungary az idei évtől negyedévesreklámbevételi mutatóval, az IAB Adex NORI rendszeres nyilvános közlésével járul hozzá a magyar online média fejlődéséhez.
Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar online reklámpiacról érintett részéről.
Az IAB Adex NORI az önbevallásban résztvevő cégek net-net display és eDM típusú összesített bevételeiből számított piacméret változást mutatja. Az index nem tartalmazza ugyanakkor a mobil, search, listing és az eDM-en kívüli email marketing típusú bevételeket. A bevallók széles köre garantálja, hogy a mutató átfogó képet adjon a hazai online hirdetési piaci érintett részeinek alakulásáról.
A felmérés alapján az idei év első negyedévben 1,5 százalékkal bővült a bevallásban résztvevő médiacégek és sales house-ok display és eDM bevétele 2011 hasonló időszakához képest - mutatja a most első ízben elkészített online reklámpiaci index.
Az IAB Adex NORI 2012 első negyedéves értéke +1,5 százalék, azaz az első negyedévben egy év alatt 1,5 százalékkal bővült az IAB Médiaszekció bevalló tagjainak összesített display és eDM típusú net-net bevétele.
A kutatást a PwC az alábbi cégek önbevallásai alapján készítette:
·Adaptive Media
·Axel Springer Magyarország
·CEMP Saleshouse
·Est Media Group
·EVO Media
·Expressz Magyarország
·Generalmedia
·Gmedia
·Hírek Média
·HVG Online
·HWSW
·Infinety
·Inform Media Online
·Madhouse
·MTM-SBS
·MTVA Online
·Optimusz Direkt Marketing
·Origo Média
·Ringier Online
·R-Time
·Sanoma Budapest