Vissza a főoldalra vagy Válassz témát!

MENÜ

Sajtó

Amit mi írunk, és amit rólunk írnak.

Mellélőnek az amerikai hirdetők

2012.08.29.

 
Sokszor célcsoportjuk nagy részét nem érik el a televíziós hirdetések az Egyesült Államokban egy friss kutatás szerint.

A targetálással foglalkozó Simulmedia megállapította, hogy sok esetben a tévés reklámmegjelenések akár háromnegyede is célt téveszt, vagyis a célközönség kevesebb mint ötöde látja azokat - írja a Financial Times.

A jelentés szerint például az Unilever márciusi 6,3 millió dolláros amerikai Axe-tévékampányát a megcélzott 18 és 24 év közöttiek 60 százaléka nem látta. A Progressive Insurance 31,9 milliót költött júniusi reklámjaira, amelyekből a 20 évnél idősebbek ötöde egyet sem látott. Ehhez hasonló eredmények figyelhetők meg számos más esetben is.

Az egyre újabb médiafelületek megjelenésének és a közönség szétaprózódásának ellenére továbbra is a televízió a legfontosabb reklámfelület. A tévé az idei amerikai reklámtorta 42,2 százalékos szeletét nyeli majd le a tavalyi 39 százalék után, ezt jósolja legalábbis a WPP-hez tartozó GroupM. Ez a fajta"biztosra menés" a hirdetők körében - a válság miatt is - világszerte megfigyelhető, így Magyarországon is. Nálunk is többnyire a tévével kezdik a büdzsék kialakítását, majd utána következik minden más, a maradékon osztozik a többi médiatípus.

Szintén részben a válságnak tudható be, hogy tovább növekszik a televíziózással töltött idő és a tévénézők száma is - hiszen ez a legolcsóbb szórakozási forma. Az újabb képernyők felbukkanása és térnyerése ellenére tehát a tévé továbbra is tömegmédium, egyre gyakrabban hallani azonban olyan hangokat, melyek szerint már nehezebb széles célcsoportokat megszólítani vele. Ezek közé sorolható a Simulmedia felmérése is.

"Amíg dől a pénz, az ember nem túl motivált a változtatásra. Eléggé biztos vagyok azonban abban, hogy nem sokára máshogy kell majd a kampányokhoz hozzáállnunk" - mondta el a lapnak David Cohen, a Coca-Cola, a MasterCard, a Sony vagy a Microsoft költéseit is menedzselő Universal McCann globális médiaigazgatója.

Wenda Millard, a MediaLink tanácsadócég elnöke hozzátette: "a tévés hirdetéseket mindig is széles szórással alkalmazták, korábban sem lehetett biztosra menni az elérés tekintetében. Sok hirdetőnél azonban többé nincs keret arra, hogy dollármilliárdokat pocsékoljon el."

Forrás: www.mediainfo.hu