Vissza a főoldalra vagy Válassz témát!

MENÜ

Sajtó

Amit mi írunk, és amit rólunk írnak.

Médiatorta: a 2011. évi közterületi médiapiaci felmérés eredményei

2012.03.26.

 
Új adatokat hozott nyilvánosságra a közterületi médiaszolgáltatók hirdetési bevételeiről a Magyar Közterületi Média Szövetség. A közterületi médiaszolgáltatók képviselőit tömörítő szervezet tavaly óta publikálja az éves közterületi hirdetési reklámbevételeket a tagok által nyújtott adatok alapján. A médiaszolgáltatók eredményeit idén is az Ernst & Young gyűjtötte és összesítette.

A MKMSZ a tagok megbízása alapján közzéteszi a 2011. évi közterületi médiatortát, amelynek meghatározásánál a tagok bevételéből származó, ügynökségi-, optimalizációs- és egyéb kedvezményekkel csökkentett, úgynevezett „net-net-net” (jutalékok utáni tiszta) bevételeket vették figyelembe. Ennek megfelelően a médiatorta nem tartalmazza az egymástól vásárolt felület értékesítéséből származó árbevételt, viszont tartalmazza a szponzorációs bevételeket.

A közterületi médiaszolgáltatók 2011 előtt tényleges bevételi adatot hivatalosan nem közöltek, csupán becslések láttak napvilágot. 
 

16 szervezet nyújtott adatot az idei közterületi médiatorta felméréshez, így elmondható, hogy a Magyarországon közterületi reklámot értékesítő ügynökségek szinte mindegyike, 98%-a részt vett az adatszolgáltatásban: Backlite Kft, Budasign Kft., Célcsoport Média Kft., Defi Hungary Kft., EPAMEDIA Zrt., ESMA Zrt., EuroAWK Kft., Gandalf Kft., Hungaroplakát Kft., Kroc Kft., Mahír CityPoster Kft., Médiacontact Kft., Pannon Plakát Kft., Pont Reklám Kft., Publimont Kft., Servitum Reklám Kft.
 

Az MKMSZ és az Ernst & Young közös összesítése alapján 2011-ben a közterületi médiapiac teljes árbevétele 15 220 millió forint volt, amely 1 077 millió forinttal, 7,6%-kal nőtt az előző évhez képest. A citylight szegmens reklámbevétele az előző évhez képest kiugró mértékben, 18%-kal nőtt, míg az óriásplakátok reklámbevétele 2%-kal emelkedett. A részesedés szerinti megoszlás más képet mutat, míg a citylight és az egyéb reklámfelületek részesedése 1%-kal nőtt, addig az óriásplakát 2 %-kal csökkent.
 

Az adatok összegyűjtését és összesítését immár hagyományosan az Ernst & Young, a világ egyik vezető könyvvizsgáló, adó- és tranzakciós valamint üzleti tanácsadó vállalata végezte. „Az Ernst & Young minden évben felelősséget vállal azért, hogy az adatszolgáltatóktól kapott információkat összesíti, bizalmasan kezeli, majd az adatok feldolgozását követően megsemmisíti azokat” – tette hozzá Nagy István Ottó, az Ernst & Young Üzleti Tanácsadási Szolgáltatások vezető partnere.

„Az év elején tapasztalható stagnálást követően, kiemelkedő jelentőségűnek és előremutatónak tartom a 2011. évben elért 7,6%-os növekedést” - nyilatkozta Somogyi Miklós, az MKMSZ elnöke.