Vissza a főoldalra vagy Válassz témát!

MENÜ

Sajtó

Amit mi írunk, és amit rólunk írnak.

Médiaóriások születnek a YouTube-on

2012.08.14.

 
Akár világméretű médiavállalatok inkubátoraként is működhet a videómegosztó, ahol a megfelelő tartalommal viszonylag olcsón lehet óriási közönséget építeni.

Leáldozott már a rossz minőségű webkamerával felvett személyes videóblogok ideje, a profi gárda által előállított exkluzív tartalmak tarolnak a Google videós portálján. Brian Robbins rendező-producer hat hónapja indította útjára az AwesomenessTV (nagyjából: KirályságTV) nevű YouTube-csatornát, amelynek műsorkínálata a tiniknek szóló beszélgetős programoktól a sporthírekig terjed, profi gyártással és szereplőkkel.

A tartalom egyelőre csak a videómegosztón érhető el, de egyre több befektető gondolja úgy, hogy a csatorna (s vele együtt mások is) idővel globális médiacéggé nőheti ki magát. Az elmúlt két hétben két YouTube-csatorna - az említetten kívül a Balcony TV - hóna alá is benyúltak olyan befektetőcégek, mint aGreycroft Partners, az MK Capital, a New World Ventures vagy a Polaris Venture Partners. A több mint 3,5 milliárd videómegtekintéssel büszkélkedő, az "MTV tech-őrülteknek" ragadványnevet viselő Machinima hálózat 50 millió dollárnyi finanszírozást kalapozott össze korábban.

"Ez a programming harmadik nagy hulláma, a kábel és a földi sugárzás után" - magyarázta a jelenséget Mark Terbeek, az egyik befektetési alap, az MK Capital partnere a Wall Street Journalnak. "A YouTube segítségével ráadásul korábban elképzelhetetlen költséghatékonyság érhető el" - tette hozzá, utalva rá, hogy a terjesztés szinte ingyen van.

A YouTube-os start-upokba elsősorban nem is a Szilícium-völgybeli óriások fektetnek, inkább Hollywood környékéről érkeznek az érdeklődők, akik számára az ifjú - és viszonylag olcsó - tehetségek könnyű elérhetősége miatt vonzó a lehetőség.

Mielőtt azonban a csatornák médiaóriássá válásról dédelgetett álmai megvalósulhatnának, meg kell tanulniuk pénzt termelni. A már említett dublini Balcony TV, amely szárnyaikat próbálgató zenei tehetségeknek nyújt megjelenési felületet, csaknem 32 millió nézővel rendelkezik már, de a hirdetések, a szponzorációk és a márkapartnerségek terén még csak puhatolózó lépéseket tett, így egyelőre nem igazán tudja pénzre fordítani jelentős követői bázisát. Az AwesomenessTV a Google hirdetéseit futtatja a videóin, ebből azonban csak filléres bevétele származik. A méretes közönség azonban számukra is megnyithatja a pénzcsapokat, hiszen később licenceket adhatnak el nagyobb cégeknek, vagy akár jó pénzért el is adhatják a kezdeményezést. A Revision3 nevű webalapú tévéhálózatot például, amelyen olyan népszerű YouTube-sorozatok futottak, mint az Epic Meal Time vagy a Tekzilla, a Discovery vásárolta fel májusban.

Forrás: www.mediainfo.hu