Vissza a főoldalra vagy Válassz témát!

MENÜ

Sajtó

Amit mi írunk, és amit rólunk írnak.

Leheletnyi csökkenést mutat a második negyedéves NORI

2012.09.05.

 
A második negyedévben 1 százalékkal szűkült a hazai online és mobil reklámpiac.

Ezt mutatja az immár a mobil bevételekkel kiegészített IAB Adex NORI online reklámpiaci index. (Felmérésben résztvevő cégeinek bevétele 2011 hasonló időszakához képest)

Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC Magyarorszag Kft. közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar online és mobil reklámpiacról érintett részéről. A mutató összetételét az IAB Médiaszekció tagjai augusztusban kiegészítették a mobil display és non display típusú bevételekkel. A NORI így a search és listings típusú bevételek kivételével tartalmaz minden online és mobil hirdetési formából származó reklámbevételt.

 

Az IAB Adex NORI az önbevallásban résztvevő cégek összesített net-net display és eDM típusú online, valamint display és non display mobil bevételeiből számított piacméret változást mutatja.

Az index összetételének változása miatt a PwC újraszámolta a NORI első negyedéves értékét is.

Tekintettel arra, hogy a mobil bevételek az online reklámpiac más szegmenseit érintő csökkenéssel szemben dinamikusan növekednek, az újra számított első negyedéves NORI a korábbi értéknél magasabb, 2,5 százalékos növekedést mutat.

 

A kutatást a PwC az alábbi cégek önbevallásai alapján készítette:

Adaptive Media

Axel Springer Magyarország

CEMP Saleshouse

Est Media Group

EVO Media

Expressz Magyarország

Generalmedia

Gmedia

Hírek Média

HVG Online

HWSW

Infinety

Inform Media Online

Madhouse

MTM-SBS

MTVA Online

Optimusz Direkt Marketing

Origo Média

Ringier Online

R-Time

Sanoma Budapest