Leheletnyi csökkenést mutat a második negyedéves NORI
2012.09.05.
A második negyedévben 1 százalékkal szűkült a hazai online és mobil reklámpiac. |
Ezt mutatja az immár a mobil bevételekkel kiegészített IAB Adex NORI online reklámpiaci index. (Felmérésben résztvevő cégeinek bevétele 2011 hasonló időszakához képest) Az IAB Hungary Médiaszekció tagjainak önkéntes adatbevallásából a PwC Magyarorszag Kft. közreműködésével összeállított IAB Adex NORI index negyedéves összehasonlításban, év/év alapon nyújt tájékoztatást a magyar online és mobil reklámpiacról érintett részéről. A mutató összetételét az IAB Médiaszekció tagjai augusztusban kiegészítették a mobil display és non display típusú bevételekkel. A NORI így a search és listings típusú bevételek kivételével tartalmaz minden online és mobil hirdetési formából származó reklámbevételt.
Az IAB Adex NORI az önbevallásban résztvevő cégek összesített net-net display és eDM típusú online, valamint display és non display mobil bevételeiből számított piacméret változást mutatja. Az index összetételének változása miatt a PwC újraszámolta a NORI első negyedéves értékét is. Tekintettel arra, hogy a mobil bevételek az online reklámpiac más szegmenseit érintő csökkenéssel szemben dinamikusan növekednek, az újra számított első negyedéves NORI a korábbi értéknél magasabb, 2,5 százalékos növekedést mutat.
A kutatást a PwC az alábbi cégek önbevallásai alapján készítette: Adaptive Media Axel Springer Magyarország CEMP Saleshouse Est Media Group EVO Media Expressz Magyarország Generalmedia Gmedia Hírek Média HVG Online HWSW Infinety Inform Media Online Madhouse MTM-SBS MTVA Online Optimusz Direkt Marketing Origo Média Ringier Online R-Time Sanoma Budapest |
|