Fogékonyabbak a mobilreklámokra az európaiak
2012.03.07.
Az európai okostelefon- és táblagép-tulajdonosok könnyebben reagálnak a hirdetésekre, mint az amerikaiak - derül ki egy friss kutatásból. |
Egy a Warc.com által idézett Nielsen-kutatás szerint Németország, Olaszország, Nagy-Britannia és az USA tablet-használóinak 29 százaléka vásárolt már valamit PC-jén keresztül, miután táblagépén találkozott az adott áru reklámjával. E mutató Németországban és Olaszországban a legmagasabb (32%), míg Nagy-Britanniában valamivel alacsonyabb (27%), Amerikában pedig jelentősen kisebb (23%).
Az okostelefonok esetében az átlag 27 százalék volt, e téren is Németország áll a vezető helyen 34 százalékkal, majd Nagy-Britannia és Olaszország következik (28 illetve 27 százalékkal), az Egyesült Államokban pedig mindössze 20 százalékos az arány.
A táblagépezők további 10 százaléka, az okostelefont használók újabb 8 százaléka magán a mobilkészüléken is bonyolított vásárlást egy megpillantott hirdetés hatására. E téren Olaszország bizonyult a legfejlettebbnek (13 illetve 12 százalék), az USA pedig ismét a sor végére került (8 és 4 százalékkal).
A kutatók azt is megvizsgálták, hogy a felhasználók hány százaléka vásárol fizikailag létező üzletben mobilreklám hatására. A táblagépek esetében ez az arány 17 százalék volt a négy vizsgált piacon, az okostelefonok esetében pedig 13 százalék. Mindkét tekintetben Olaszország állt az első, az USA az utolsó helyen.
Forrás: www.mediainfo.hu