Fesztivál összefogással
2012.08.22.
Összeállt a programja az idei év legnagyobb reklámszakmai eseményének. A ReklámFeszt 2012. szeptember 18-21. között kerül megrendezésre az Erzsébet téri Akvárium Klubban. |
Régóta hangoztatott vágy, hogy e szerteágazó szakma egyes területei összehangolva, egységet alkotva hozzanak létre valami olyat, ami méltó a reklámvilághoz, valós képet mutatva egymásról. A ReklámFeszt célja, hogy a reklámot nézőknek, a reklámot „csinálóknak”, a reklámot elemzőknek, a reklámot tervezőknek, tehát az egész marketingkommunikációs szakma területén dolgozóknak kompetens és szórakoztató tartalmat nyújtson. A program rendkívül széleskörű: a konferenciától a workshopon és kiállításon át a reklámfilmvetítésig, gálaestig és díjátadóig mindent felvonultatnak a szervezők, így a fesztivál számos, korábban külön megrendezett műsornak ad majd közös ívet.
A résztvevő szakmai szervezetek teljes programja immár elérhető a reklamfeszt.hu microsite-on, bővebb tartalommal pedig a facebook.com/reklamfeszt aloldal szolgál.
Nyitóesemény lesz a Hargitai Lilla által szerkesztett és nemrégiben megjelent Reklám vagy amit akartok! című könyv alapján létrehívott beszélgetés és előadássorozat.
A rendezvényen a Magyar Reklámszövetség a korábbi Reklámhét és Reklámkonferencia hagyományait továbbvíve könnyedebb és fajsúlyosabb témákat is felvett menetrendjébe. Ennek megfelelően többek között kiemelten foglalkoznak a magyar márkákkal, a közösség erejével, a médiaszekció Rényi Ádám vezényletével elevenedik meg, a Start up voltam blokkot Kardos Gábor kelti életre, zenei szekciót vezet Salamon Gergő, a Reklámarénát Mezriczky László, Zsédely Péter pedig a sport és média kapcsolatával ismertet meg bennünket. Sas István vezetésével tudjuk meg, hogy milyen a Reklámpszichológia a webkorszakban és lesz crowdsourced blokk is: a Hot Marketing Club a klubtagok kívánságai alapján állítja össze az est programját.
A Magyarországi Kommunikációs Ügynökséges Szövetségének fő tematikája a New Business, amit egy egész napos konferencián járnak körbe, melyre a teljes marketing és kommunikációs szakmát várják. Szervezésükben egy egész hetes kiállítás ad helyet az idei Cannes Lions díjnyertes print alkotásainak, az utolsó napon pedig a Cannes Lions Esten látják vendégül az érkezőket, ahol a győztes filmes alkotások is levetítésre kerülnek.
A legsikeresebb hazai direktkommunikációs kampányokat mutatja be a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség a Golden Dove díjátadón. Ugyanezen az eseményen hirdeti ki a szervezet, hogy ki nyerte a Call-center hangszépségversenyt.
A DIMSZ és az [origo] a ReklámFeszten ismerteti és indítja el hivatalosan a Respect Customer – A tájékozott vásárlóért elnevezésű interaktív információs programját. Az együttműködés első eredményeként a vásárlók tájékozottságáról készített kutatás friss eredményeit ismerhetik meg a résztvevők.
A Magyar Public Relations Szövetség Hír-név-más konferenciáját is egy díjátadó, a Sándor Imre PR-díj zárja.
Akit a friss és hiteles adatok érdekelnek, annak a Professzionális Piackutatók Társaságának délelőttje kedvez Kozák Ákos vezetésével, ők az aktuális fogyasztói fókuszú piackutatások eredményeit osztják meg a jelenlévőkkel.
A csütörtök digitális nap: Digitális dinamizmus a közterületi kommunikációban Csizmadia Attilával, az Interactive Advertising Bureau pedig a Reklámhétről már jól ismert Digitális délutánt szervezi Szabó Erik vezetésével, valamint egy digitális állásbörzét, amit az IAB Café zár másnap este.
Az Önszabályozó Reklám Testület és a Reklám Világszövetség (IAA) Magyar Tagozata közös nyitott programot szervez, ahol neves hazai szakemberekkel vitatják meg a média és a gyermekek kapcsolatát. Ennek keretében a Hoffmann Research közreműködésével egy kvalitatív kutatást végeznek gyermekes szülőkkel, valamint bemutatják a témában készült angol és az NRC által készített hazai kutatás eredményeit. Végezetül megismerhetjük a gyermekeknek szóló médiaoktatás hazai gyakorlatát.
Nemcsak a szakmai szervezetek szerepelnek a programot összeállítók között: a Portfolio Nights workshopot tart egy – a szakmába igyekvők számára hasznos – portfólió-konzultációval. Szintén workshopot tart a Reklámipar.hu, míg egy egész délelőtt az egészség reklámjáról szól majd, a szakma számára egészségügyi mérésekkel kiegészülve, ami sajtótájékoztatóval zárul.
A Kreatív Csoport az Artisjussal közösen az ötletek jogi útvesztőjében segít megoldást találni, délután pedig az Élelmiszer Szaklappal együtt vezet bennünket a visszatérő, hűséges vásárló lélektanába.
Az esti programok színesek: Reklámzabálók vetítéssel indul, majd gombfoci- és csocsóbajnokság, ügynökségi zenekarok koncertjei, jazz-est és minden este a szakmának szóló bulik lazítják el az érdeklődőket.
A ReklámFeszt kommunikációs partnere a HD Group.