Európa fogja vissza a reklámköltést
2012.06.12.
Az idei és a jövő évre vonatkozó reklámköltés-növekedési előrejelzését is visszafogta a Barclays pénzügyi befektető csoport. |
A cég szerint idén 3,5 százalékkal 490 milliárd dollárra, jövőre pedig 4 százalékkal csaknem 500 milliárdra növekszik a világ reklámköltése. Mindkét prognosztíció 0,5 százalékponttal alacsonyabb, mint a társaság januári jelentésében szereplő - írja a MediaPost.
A lassulás okaként az elemzők az európai gazdasági válság folytatódását és a reklámidőt is érintő új kínai szabályozást emelték ki.
A jelentés arra is felhívja a figyelmet, hogy az utóbbi években ugrásszerűen fejlődő internet előtt további komoly növekedés állhat, hiszen a médiumra jutó dollárok még mindig jelentősen le vannak maradva a netezésre fordított időhöz képest. Az Egyesült Államokban például a teljes médiafogyasztás 36 százalékát már az online teszi ki, míg a reklámtortából csak 16 százalékkal részesedik a világháló.
Az USA-ra vonatkozóan egyébként áprilisban több mint fél százalékponttal felfelé, 4,6 százalékra módosította előrejelzését a Barclays 2012-re vonatkozóan, 2013-ban pedig 2,3 százalékos pluszt vár a januári 1,6 helyett.
A Barclays egyébként jó 1-1,5 százalékponttal alacsonyabb emelkedést jósol idénre is jövőre is, mint más nagy cégek, köztük a ZenithOptimedia, a Carat, a GroupM vagy a Magna Global.
Forrás: www.mediainfo.hu