Aranypéntek kampány a Drehertől
2012.04.26.
Idén áprilistól Üvegtigris-bőrbe bújva indult újra a Dreher Sörgyárak Zrt. Arany Ászok márkájához kötődő Aranypéntek kampány, amely az elmúlt évben nem csak a brand, hanem a Horeca szektor számára is megújulást hozott. |
A folyamatosan csökkenő vendéglátóhelyi sörözés negatív piaci trendjének megfordítását sikeresen célzó – kommunikációs és trade marketing elemekből álló – aktivitás idén kreatív és online fronton erősít. A kampány teljes körű kivitelezését a Human Telex Reklámügynökség végezte.
Az Arany Ászok Aranypéntek kampánya egy a piacon egyedülálló volumenű és karakterű programként indul el 2011-ben a Dreher Sörgyárak Zrt. kezdeményezésében. Így a kommunikációjában tavaly kizárólag arra fókuszáltak, hogy a közönséggel országszerte megismertessék az aktiváció üzenetét – a péntek az egész heti teljesítmény után az Elismerés Napja, amikor mindenki megérdemeli a megbecsülést –, valamint a jelentős kedvezményt rejtő „pohár áráért korsó” ajánlatot.
„Idén viszont arra törekedtünk, hogy a múlt évben már megkedvelt aktivációt a szó szoros értelmében életre keltsük. Erre a szerepre az Üvegtigris mozifilm szereplői tökéletesek, hiszen szatirikus, de szerethető formában adják át az Aranypéntek üzenetét” – emelték ki a Human Telex Reklámügynökség kreatív csapatának tagjai, Bayer Ákos, ügyfélkapcsolati igazgató, Balogh M. Miklós vezető art director és Nagy László, vezető szövegíró.
Az Arany Ászok márka a filmtrilógiát már a kezdetektől fogva támogatta, a szponzorációs kapcsolat ilyen irányú kiaknázására pedig mi sem ad jobb alapot, mint hogy az Üvegtigris egész cselekménye egy Horeca egység köré épül. Csak egy probléma adódott, hogy Lali, a főszereplő nem tart csapolt sört. Sőt, karaktere – aki visszahúzódott a világ folyásától – valószínűleg nem is fog beállni a sorba és egykönnyen csatlakozni bármilyen akcióhoz.
„Fontos szempont volt a márka és a mozi alkotói számára is, hogy az Üvegtigris alapvető értékeit megtartsuk, és éppen ezzel erősítsük az Arany Ászok imázsát. Ezért született meg az az üzenet, hogy már mindenki csatlakozott az Aranypéntekhez, csak éppen Lali nem. Ennek helytelenségéről azonban a többiek igyekeznek őt meggyőzni. A kreatív megoldásokért és hiteles párbeszédekért nagyon sok köszönhető a főszerep megformálása mellett rendezőként és forgatókönyvíróként is közreműködő Rudolf Péternek, valamint Búss Gábor Olivérnek és a színészeknek” – tették hozzá a Human Telex munkatársai.
A szereplők – Lali, Gaben, Csoki, és a filmekben fel-feltűnő kekec vevő – rövid jeleneteiből álló tv-spot sorozatból végül egy kisebb történet kerekedik ki. Az egészen szeptemberig tartó aktiváció kommunikációs palettáját emellett online, rádió- és lokálisan célzott citylight-kampány gazdagítja, valamint továbbra is nagyon erős az eladáshelyi reklámmegjelenés.
A promóciót vizsgálva az Ipsos felmérései szerint az egyébként otthonülők egyharmada választotta a vendéglátóhelyi fogyasztást az otthonival szemben a kampányidőszakban. A megkérdezettek 58 százaléka mondta, hogy többször iszik csapolt sört, mint korábban, 42 százalékuk pedig azt állította: többet jár sörözőbe mióta tart az aktiváció.