Az elhelyezhető reklámok videók előtt vagy mellett, illetve szponzorált videóként a keresési eredményekben jelenhetnek meg - adta hírül a cég, hangsúlyozva, hogy ezzel nem lesz több hirdetés a YouTube-on, így a felhasználókat nem fogják az eddigieknél jobban zavarni a reklámok.
Könnyebb lesz viszont a felületvásárlás a cégek, elsősorban pedig a kis és közepes vállalkozások számára. A rendszer nagyon precíz célzást tesz lehetővé, a társaságok pontosan megadhatják, hogy kikhez szeretnék eljuttatni reklámjukat. Lehet például életkor, lakóhely, érdeklődési kör szerint targetálni, de az alapján is, hogy az illető milyen videókat néz. A videómegosztón számos igen specifikus célcsoport érhető el - írja a Business Journal.
Az új rendszer másik ismertetőjegye, hogy a reklámok átugorhatók, ami egyrészt választást ad az internetezők kezébe, másrészt a hirdetők felé is tisztességes, hiszen ők csak akkor fizetnek, ha a felhasználó végignézte a teljes reklámot, vagy minimum 30 másodpercig nem kattintott el, ha annál hosszabb volt a hirdetés. A Google nem árulta el, hogy a userek pontosan mekkora hányada nézi végig a reklámokat, annyit azonban közöltek, hogy általánosságban véve a videóhirdetések 20 százalékkal növelik a céges weboldalak forgalmát.
Larry Page vezérigazgató korábban a Google áramvonalasítását ígérte, ennek megfelelően számos szolgáltatás meg is szűnik, illetve a jelenlegi lépés is e lépések részének tekinthető. A YouTube-nak ugyanis korábban is volt hirdetési rendszere, de az sokkal bonyolultabb volt, mint az AdWords.
|