A Magyar Reklámszövetség kutatása szerint a reklám jelentősen hozzájárul a magyar gazdaság GDP-jéhez
2013.10.21.
A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) megbízásából a PwC Magyarország által készített „A reklám gazdasági hatásai” c. kutatás legfontosabb megállapítása, hogy minden reklámra elköltött 10 forint 47 forinttal növeli a magyar gazdaság teljesítményét. 2012-ben hazánkban 174 milliárd reklámra fordított forint 820 milliárd forinttal járult hozzá a magyar gazdaság teljesítményéhez.
„Az eredmények alátámasztják, hogy a kommunikációs iparág a gazdaság motorja, mert támogatja a tisztességes versenyt, lehetővé teszi az innovációt és a technológia fejlődését, számos más iparágat támogat, és így jelentős munkavállalói réteget tart el. A magyar kommunikációs iparág ezeken a hatásokon keresztül jelentős mértékben járul hozzá a magyar gazdaság növekedéséhez.” – foglalta össze a kutatást Urbán Zsolt, az MRSZ elnöke. A reklám közvetlen hatást gyakorol a gazdaság teljesítményére A reklám a gazdaságot átszövő hajtóerő, hiszen a reklámipar a gazdaság szerves részét képezi, így a gazdasági növekedés pozitív hatást gyakorol a kommunikáció, a reklámozás pedig tovább fokozza a gazdasági növekedést. A médiaiparban Magyarországon a magazinok és napilapok bevételének közel felét, a digitális iparág bevételeinek több mint 95%-át a reklámok biztosítják. A reklámipar közel 13 ezer főt foglalkoztatott közvetlenül 2012-ben, a hirdetéseket előállító kreatív iparágak és a reklámozáshoz köthető egyéb szakmák és területek hazánkban mintegy 50 ezer embernek biztosíthatnak ma is mindennapi megélhetést. Milyen áttételeken kereszül fejti ki a reklám a gazdaságra gyakorolt hatását? A direkt gazdasági kapcsolatokon túl a reklámipar a magyar gazdaság szerves része, a piacgazdaság megfelelő működésének biztosítója: a reklám (1) hatékonyan növeli az értékesítést, (2) növeli a fogyasztói bizalmat, (3) alacsonyabb árakat eredményez, (4) innovációt, technológiai fejlődést indukál, (5) jelentős közvetlen és közvetett foglalkoztatottsági hatással bír, (6) segíti a hazai termékeket és szolgáltatásokat. A reklám a fenti kedvező gazdasági hatásokon túl jelentős társadalmi hatással bír. A kutatás anyaga elérhető: http://www.slideshare.net/reklamszovetseg/reklam-gazd-hatfedlap http://www.slideshare.net/reklamszovetseg/reklam-gazd-hatmrszpwc További részletek:
Balogh Virág 06 30 560 6565 |
|