Vissza a főoldalra vagy Válassz témát!

MENÜ

Sajtó

Amit mi írunk, és amit rólunk írnak.

A Magyar Reklámszövetség kutatása szerint a reklám jelentősen hozzájárul a magyar gazdaság GDP-jéhez

2013.10.21.

A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) megbízásából a PwC Magyarország által készített „A reklám gazdasági hatásai” c. kutatás legfontosabb megállapítása, hogy minden reklámra elköltött 10 forint 47 forinttal növeli a magyar gazdaság teljesítményét. 2012-ben hazánkban 174 milliárd reklámra fordított forint 820 milliárd forinttal járult hozzá a magyar gazdaság teljesítményéhez.

„Az eredmények alátámasztják, hogy a kommunikációs iparág a gazdaság motorja, mert támogatja a tisztességes versenyt, lehetővé teszi az innovációt és a technológia fejlődését, számos más iparágat támogat, és így jelentős munkavállalói réteget tart el. A magyar kommunikációs iparág ezeken a hatásokon keresztül jelentős mértékben járul hozzá a magyar gazdaság növekedéséhez.” – foglalta össze a kutatást Urbán Zsolt, az MRSZ elnöke.

A reklám közvetlen hatást gyakorol a gazdaság teljesítményére

A reklám a gazdaságot átszövő hajtóerő, hiszen a reklámipar a gazdaság szerves részét képezi, így a gazdasági növekedés pozitív hatást gyakorol a kommunikáció, a reklámozás pedig tovább fokozza a gazdasági növekedést.  

A médiaiparban Magyarországon a magazinok és napilapok bevételének közel felét, a digitális iparág bevételeinek több mint 95%-át a reklámok biztosítják.

A reklámipar közel 13 ezer főt foglalkoztatott közvetlenül 2012-ben, a hirdetéseket előállító kreatív iparágak és a reklámozáshoz köthető egyéb szakmák és területek hazánkban mintegy 50 ezer embernek biztosíthatnak ma is mindennapi megélhetést.

Milyen áttételeken kereszül fejti ki a reklám a gazdaságra gyakorolt hatását?

A direkt gazdasági kapcsolatokon túl a reklámipar a magyar gazdaság szerves része, a piacgazdaság megfelelő működésének biztosítója: a reklám (1) hatékonyan növeli az értékesítést, (2) növeli a fogyasztói bizalmat, (3) alacsonyabb árakat eredményez, (4) innovációt, technológiai fejlődést indukál, (5) jelentős közvetlen és közvetett foglalkoztatottsági hatással bír, (6) segíti a hazai termékeket és szolgáltatásokat. A reklám a fenti kedvező gazdasági hatásokon túl jelentős társadalmi hatással bír.

A kutatás anyaga elérhető:

http://www.slideshare.net/reklamszovetseg/reklam-gazd-hatfedlap

http://www.slideshare.net/reklamszovetseg/reklam-gazd-hatmrszpwc

További részletek:

 

Balogh Virág

06 30 560 6565

balogh.virag@mrsz.hu