Vissza a főoldalra vagy Válassz témát!

MENÜ

Sajtó

Amit mi írunk, és amit rólunk írnak.

Sajtó

Minden reklámra elköltött 10 forint 47 forinttal növeli a magyar gazdaság teljesítményét

2013.10.15.

A magyar reklámipar mérete 174 milliárd forint volt 2012-ben a Magyar
Reklámszövetség (MRSZ) becslése szerint. Ez a reklámra elköltött összeg számos
áttételen keresztül 820 milliárd forintot generált a magyar gazdaság számára.

A Magyar Reklámszövetség a PwC Magyarországot bízta meg azzal, hogy vizsgálja
meg a kommunikációs iparág gazdasági teljesítményre gyakorolt hatását. A kutatás
eredményeként leszögezhető, hogy a reklám és a reklámipar a gazdaságot átszövő
hajtóerő.
A reklámköltés növekedése pozitív hatással van nem csak az iparágra, hanem a teljes
magyar gazdaságra. Mind a hatás nagysága, mind annak ereje meggyőzően bizonyítja,
hogy a kommunikációs iparág, illetve annak növekedése eredményesen segítheti az
ország gazdasági növekedését többek között az innováció, a fogyasztás ösztönzése,
valamint a foglalkoztatási hatások révén, így megkerülhetetlen motorja a magyar
gazdaság fejlődésének.
A reklám ezen felül nemcsak a makrogazdaság (így az állam), valamint a vállalatok
számára, hanem a fogyasztók számára is pozitív hatásokkal jár – nem csupán a
gazdaság növekedéséből származó közvetett pozitív hatások, hanem a közvetlen,
információátadó és versenyt generáló, valamint társadalmi hatások révén is.
A Magyar Reklámszövetség célja, hogy immár kutatási adatokkal megalapozottan
tovább dolgozzon az iparág elismertségnek növelésén, az iparági érdekek védelmén és
a magas szintű szakmai munka feltételeinek megteremtésén.


További részletek:
Balogh Virág
06 30 560 6565
balogh.virag@mrsz.hu