Sas István: Reklám a jóért
Talán ez az első nekifutás a világon, hogy valaki megpróbálja ilyen sokoldalúan, ilyen izgalmasan és ilyen nem titkolt rajongással bemutatni a Társadalmi Célú Reklámot. A reklámnak azt a fajtáját, amelynek korholó szemrehányásait, sokkoló hatású figyelmeztetéseit nemhogy elfogadjuk, de még szeretjük is. A témában mindenki érintett! Hiszen a felelősségére ébredő világban mindnyájan egyszerre lehetünk célpontjai és elindítói Ügyeknek, amelyek még fennmaradásunkra is hatással vannak. Jókor. Jó helyen. Azoknak, akiknek fontos, hogy „Jók” legyenek. (Dr. Pócsik Ilona a Reklám Világszövetség magyar tagozatának elnöke)
...mostanában minden hirdető felfedezte a felelősség "felemelő" súlyát. Egymást túlharsogva aggódik mindenki a környezetünkért, az egészségünkért, a szociális biztonságunkért - és ebben a nagy hangzavarban összekeveredve mosódnak egymásba a profit és non-profit szándékok.
Óriási nyomás nehezedik a társadalmi célú reklámokra, mert a jóság ernyője alatt itt találkozik az önzetlen filantrópia, az alapítványi harc, rafinált CSR kommunikáció, a profitorientált Cause Related Marketing és a civil társadalom harcos ellenállása. De miért baj ez? - kérdezi Sas. Azért, mert a társadalmi jószándéknak is sajnos piaci viszonyok közt kell érvényesülnie. A közönség és a médiaszabályozás egyre fokozódó gyanakvással a mögöttes érdekeket figyeli a mondanivaló helyett. Pedig van megoldás. A könyv végén a szerző több remek lehetőséget is felvázol arra miként lenne elérhető, hogy a kereskedelmi üzenetek és a társadalmi üzenetek közös hasznából a társadalomnak minél több előnye származzon.
A nagyon eredeti történeti visszapillantás a társadalmi célú reklámok rendkívül gazdag példatára és a teljesen újszerű értékelési módszer emeli ezt a munkát arra a szintre amire valószínű a világ más részein is felfigyelnek majd.
Kiadó: Kommunikációs Akadémia
Megjelenés éve: 2010
ISBN: 9789638905406