Vissza a főoldalra vagy Válassz témát!

MENÜ

<< Vissza a Szakkönyvek aloldalra

Papp-Váry Árpád: Product placement

A klasszikus 30 másodperces reklám haldoklik. Úgy tűnik, egyre jobban idegesít minket, és egyre inkább próbáljuk elkerülni. Kutatások szerint a magyar emberek 85%-át zavarja, ha egy filmet reklámblokk szakít meg a tévében. A Toledói Vízművek egykoron kimutatta, hogy a reklámblokkok alatt nő a vízfogyasztás: sokan kimennek a mosdóba vagy a konyhába. Ami azonban a 30 másodperces szpot vesztét leginkább okozhatja, az a digitális videófelvevő (DVR), illetve IPTV, amivel igen egyszerű a műsorok rögzítése. Így azokat akkor nézzük meg, amikor akarjuk. Lehetőleg a reklámok áttekerésével. Mit léphetnek hát a hirdetők ebben a helyzetben? Az egyik út, hogy a reklámot magába a filmbe teszik, vagyis product placementtel élnek. Ez ma már nemcsak a hollywoodi mozikra jellemző, de feltűnik videóklipekben, tévéműsorokban, színházi előadásokban és számítógépes játékokban is. Egyszóval az egész szórakoztatóiparban. Ebbe a világba nyújt bepillantást Papp-Váry Árpád könyve.

A mű 1896-től, az első termékelhelyezéstől kezdve (Sunlight szappan a Lumiere-fivérek filmjében), a legfontosabb állomásokon át (Reese’s Pieces az E.T. a Földönkívüliben), egészen a mai filmekig rengeteg példát hoz, bemutatva a product placement „Oscar-díjait” is. 
 
Kitér arra, hogy milyen típusú termékeket-márkákat lehet egy filmben leginkább elhelyezni, és hogyan érdemes azt megtenni. Részletesen elemzi a klasszikus, 30 másodperces tévéreklám és a product placement eltéréseit, tisztázza a jogi hátteret, és hogy milyen változások várhatóak a területen. 
 
A mű nemcsak a filmes termékelhelyezésre tér ki, hanem olvasható egy rövid rész az advergamingről (reklám a videojátékokban) vagy éppen a színházi előadásokban, videoklipekben, könyvekben megjelenő márkákról is. Végül előrevetíti a product placement jövőjét is, ami sok szempontból már a jelen.
 
Mit mondanak róla, akik már olvasták?
 
„Papp-Váry Árpád ’Product Placement’ című könyve kitűnő és szórakoztató összefoglalása a közvetett- vagy háttérreklámozás egyik sajátos területének, a filmekben/műsorokban feltűnő termék- és szolgáltatás-megjelenítéseknek. Sok ténnyel, érdekes történettel és kutatási eredménnyel találkozhatunk itthonról és külföldről egyaránt.”
 
Dr. Józsa László CSc.
A győri Széchenyi István Egyetem Marketing és Menedzsment Tanszékének vezetője

„Olvasmányos, élvezetes munka. Kitűnően megválasztott példák és illusztrációk teszik könnyen érthetővé. Marketing- és kommunikációs szakokon kötelező olvasmány!”
 
Kovács G. János
a One on One Kommunikáció ügyvezetője
 
„A hazai szakirodalom egyetlen hasonló műve sem nyújt ilyen átfogó képet a termékelhelyezésről. A szerző a sokszor misztikusnak hangzó, elvont fogalmakat és összefüggéseket a lehető leggyakorlatiasabb módon mutatja be, így az olvasó képes összekapcsolni az elméletet a valóságban ajló piaci folyamatokkal.”
 
Berkes Péter
a Semmelweis Egyetem Sportmenedzsment Tanszékének adjunktusa
 
A könyv adatai: 
A Budapesti Kommunikációs Főiskola jegyzetei
Felelős kiadó a Századvég kiadó igazgatója
Felelős vezető: Rózsavölgyi Sándor
Kiadás éve: 2008
ISBN 978 963 7340 63 8