Vissza a főoldalra vagy Válassz témát!

MENÜ

<< Vissza a Szakkönyvek aloldalra

Papp-Váry Árpád: Mágikus márkázás – Beckham

Hogyan lett egy futballistából globális márka? Ez a könyv nem Beckhamről, a futballistáról szól. Sokkal inkább a Beckham jelenségről, egyben a századforduló egyik legizgalmasabb marketing sztorijáról. Tudták például, hogy a játékosnak egy bangkoki templomban aranyszobra van és istenként tisztelik? De persze nekünk nem ez a legizgalmasabb. Sokkal inkább, hogy miként épült fel a Beckham brand, mennyi volt ebben a tudatos és nem tudatos tényező. Megismerjük, mit köszönhet a játékos hivatalos márka menedzserének, Simon Fullernek, és nem hivatalos branding tanácsadójának, Victoriának. A kisalakú, zsebben is elférő könyv a Beckham sztorin át lefekteti a márkázás legfontosabb szabályait. Néhány sokat ígérő fejezetcím: A nagy álom, Tudatos megkülönböztetés, Jókor jó helyen, Márkák házassága, Tervszerű válságmenedzsment. A mű néhány oldalon az utódra is kitér, akinek mind pályafutása, mind a márkákkal való együttműködése hasonlít az angol játékoséra, és ő maga is márkává vált: Cristiano Ronaldora. Végül érdekes összefoglalás az utolsó fejezet, ami felteszi a kérdést: Mit tanulhatunk Beckhamtől? A könyv elolvasása után egyértelmű a válasz: nagyon is sokat.

Mit mondanak róla, akik már olvasták a könyvet?
 
"David Beckham hihetetlen karrierjében legalább akkora szerepet játszott felesége, Victoria, mint gólt érő szabadrúgásai. E könyv számos hasznos információval szolgál a sportmarketing iránt érdeklődőknek, és szórakoztató, izgalmas olvasmányt jelent a Beckham rajongóknak."
Simon Krisztián
a Marketing&Media vezető szerkesztője

"Ki ne ismerné Beckham-et? És ki ne lenne kíváncsi a titkára? A titok lényege röviden: jó foci és márkaépítés együtt. Igaz, ez a könyv nem focizni tanít, de ha a valaki márkázás lényegére kíváncsi, ráadásul - nem is mellékesen - egy szórakoztató és gyakorlati példán keresztül, akkor éppen a jó könyvet tartja a kezében."
Mányai Csaba
az Idea 21 stratégiai tanácsadója, az "Instead of advertising" szerzője

"Hír- és sztorigenerálás, beszédtéma meghatározása, személyes arculatépítés a médián keresztül - minden pr-es számára fontos fogalmak, és egyben a Beckham-jelenség alapelemei. A kötet minden szakember számára hasznos és érdekes tanulságokkal szolgál, hiszen az angol futballjátékos átfogó esettanulmányának egyes részletei a legkülönbözőbb márkák kommunikációjában is sikerrel alkalmazhatóak."
R. Nagy András
a Próbakő Kommunikáció ügyvezetője,
a Worldcom PR Group EMEA igazgatósági tagja
 
„A maga 8x16 centijével valószínűleg a legkisebb könyv, amely valaha a rovatban szerepelt: egy vonatút alatt kiolvasható, de átfogó és szórakoztató tanulmány ravasz pr-ről, okos megállapodásokról, hype-generálásról és más celebmárka- építési fogásokról a vidéki angol nők kedvencén keresztül.”
Pál Zsombor
a Kreatív volt rovatvezetője
 
„A könyv minden fejezete, sőt, minden gondolata azt támasztja alá, hogy érdemes volt a témának külön kötetet szentelni. Papp-Váry Árpád könyve csak látszólag illeszkedik a celebekről írott könyvek hosszú sorába. Egyes fejezetei eleget tesznek a műfajtól elvárt követelményeknek, miután azonban marketinges kiindulóponttal, a világ tágabb összefüggéseire és a jelenségek finomságaira is érzékeny tanár tollából született, igazi csemege lesz a társadalomtudósok számára. De marketingszakembereknek is az lehet, mert rámutat a fogyasztói társadalom esszenciájára Ben Hatton, a Manchester United igazgatójának szájába adva mondanivalójának lényegét: „Először és mindenekelőtt üzlet vagyunk. A kihívás az, hogy a szurkolókból vásárlókat csináljunk”Ez a leplezetlenül őszinte, de egyúttal végtelenül cinikus mondat lehetne a Mágikus márkázás mottója.”
Dr. Nagy Bálint
az IBS marketing tanszékének vezetője, a Magyar Reklámszövetség volt elnöke,
 
"Kiváló és hiánypótló munka a márkaépítés területén. Az elméleti ismeretek gyakorlatban történő megvalósítását szakmailag megalapozottan és olvasmányosan mutatja be a szerző. A könyvet a felsőoktatásnak és az üzleti szférának is ajánlom!"
Dr. Deli-Gray Zsuzsa PhD
az Ecole Supérieure des Sciences Commerciales d'Angers (ESSCA) professzora,
a Magyar Tudományos Akadémia Marketingtudományi Bizottságának tagja

"Beckham zseniális sportoló - és zseniális marketinges. Ezúttal nem csak megismerjük mindezt, hanem mindkét területen rengeteg inspirációt kapunk."
Kovács G. János
a One on One Kommunikáció ügyvezetője,
a Magyar Újságíró Labdarúgó-válogatott csapatkapitánya

A könyv adatai:
Kiadja a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola
Megjelenés éve: 2009
Felelős kiadó a Századvég Kiadó igazgatója
ISBN: 978 963 7340 76 5