Papp-Váry Árpád: Mágikus márkázás – Beckham
Hogyan lett egy futballistából globális márka? Ez a könyv nem Beckhamről, a futballistáról szól. Sokkal inkább a Beckham jelenségről, egyben a századforduló egyik legizgalmasabb marketing sztorijáról. Tudták például, hogy a játékosnak egy bangkoki templomban aranyszobra van és istenként tisztelik? De persze nekünk nem ez a legizgalmasabb. Sokkal inkább, hogy miként épült fel a Beckham brand, mennyi volt ebben a tudatos és nem tudatos tényező. Megismerjük, mit köszönhet a játékos hivatalos márka menedzserének, Simon Fullernek, és nem hivatalos branding tanácsadójának, Victoriának. A kisalakú, zsebben is elférő könyv a Beckham sztorin át lefekteti a márkázás legfontosabb szabályait. Néhány sokat ígérő fejezetcím: A nagy álom, Tudatos megkülönböztetés, Jókor jó helyen, Márkák házassága, Tervszerű válságmenedzsment. A mű néhány oldalon az utódra is kitér, akinek mind pályafutása, mind a márkákkal való együttműködése hasonlít az angol játékoséra, és ő maga is márkává vált: Cristiano Ronaldora. Végül érdekes összefoglalás az utolsó fejezet, ami felteszi a kérdést: Mit tanulhatunk Beckhamtől? A könyv elolvasása után egyértelmű a válasz: nagyon is sokat.
"David Beckham hihetetlen karrierjében legalább akkora szerepet játszott felesége, Victoria, mint gólt érő szabadrúgásai. E könyv számos hasznos információval szolgál a sportmarketing iránt érdeklődőknek, és szórakoztató, izgalmas olvasmányt jelent a Beckham rajongóknak."
"Ki ne ismerné Beckham-et? És ki ne lenne kíváncsi a titkára? A titok lényege röviden: jó foci és márkaépítés együtt. Igaz, ez a könyv nem focizni tanít, de ha a valaki márkázás lényegére kíváncsi, ráadásul - nem is mellékesen - egy szórakoztató és gyakorlati példán keresztül, akkor éppen a jó könyvet tartja a kezében."
"Hír- és sztorigenerálás, beszédtéma meghatározása, személyes arculatépítés a médián keresztül - minden pr-es számára fontos fogalmak, és egyben a Beckham-jelenség alapelemei. A kötet minden szakember számára hasznos és érdekes tanulságokkal szolgál, hiszen az angol futballjátékos átfogó esettanulmányának egyes részletei a legkülönbözőbb márkák kommunikációjában is sikerrel alkalmazhatóak."
"Beckham zseniális sportoló - és zseniális marketinges. Ezúttal nem csak megismerjük mindezt, hanem mindkét területen rengeteg inspirációt kapunk."
A könyv adatai: