Vissza a főoldalra vagy Válassz témát!

MENÜ

Sajtó

Amit mi írunk, és amit rólunk írnak.

Sajtó

174 milliárdos reklámköltés 2012-ben

2013.04.09.

A tavalyi évben a legnagyobb szeletet továbbra is a televízió hasította ki a Reklámtortából, míg a
hirdetők reklámköltéseiket másodsorban a nyomtatott sajtóra koncentrálták. Az idén dobogós,
harmadik helyre került a digitális költés, megelőzve a direkt marketingre fordított költéseket. 

Az MRSZ Tapolcán, a Médiapiac 2013 konferencián jelentette be a 2012. éves reklámköltési
adatokat, amelyek széleskörű szövetségi és iparági összefogás segítségével születtek meg,
immár 13. alkalommal.


Urbán Zsolt, az MRSZ elnöke, és Hivatal Péter, az MRSZ alelnöke prezentációjában elmondta,
hogy a tavalyi évhez hasonlóan idén is a net-net költéseket összegezték az egyes médiatípusok
szerint. A legtöbb médiatípus esetén auditált adatok alapján születtek meg a számok, ahol az
auditált adatok beszerzésére nem volt lehetőség, ott szakértői becslések szolgáltak a
reklámköltés kalkulációjának alapjául.


A reklámköltés mérésének módszertanában az idei év több újdonsággal is szolgált: idén
először került be önálló méréssel a reklámtortába a direkt marketing. Újdonság a korábbi
évekhez képest, hogy az adatok túlnyomó többségének alapját társszövetségi mérések
szolgáltatták, valamint az is, hogy idén pontosabban történt az eszközök közötti átfedések
kiszűrése.


A módszertani különbségek okán a korábbi évek számaival történő összehasonlítás teljesen
pontos képet nem ad, ám a piaci részesedések így is jó képet mutatnak a reklámpiac jelenlegi
helyzetéről. Az MRSZ célja, hogy a következő években az idei módszertan megszilárduljon, így
pontos trendek, piaci folyamatok is megállapíthatóak lesznek a kommunikációs iparágra.
Urbán Zsolt, az MRSZ elnöke hozzátette: „A korábbi évekhez való adatalapú hasonlíthatóság
hiányában is megállapítható a reklámtorta csökkenése. Ez nem meglepetés – a reklámiparnak
megváltozott piaci körülményekhez kell alkalmazkodnia. Az elmúlt évek bizonyították, hogy az
iparág rugalmasan reagált az új helyzetre, a reklámköltések átstrukturálása és átrendeződése
figyelhető meg. Ezek a változások egyben új, inspiratív lehetőségeket is rejtenek az iparág
számára.” 


Az adatok összegyűjtésében részt vett: Direkt- és Interaktív Marketing Szövetség, IAB Hungary,
a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete, Magyar Közterületi- és Média Szövetség,
a Magyar Lapkiadók Egyesülete, MRSZ Ambient Media Tagozat, a MAKSZ és a Kantar Media.
A Reklámtorta adatait tartalmazó prezentáció az alábbi linken érhető el:
http://www.slideshare.net/viragbalogh/mrsz-magyar-reklmklts-2012


További információ:
dr. Balogh Virág
Főtitkár
Magyar Reklámszövetség
06 30 560 6565